Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji - Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogFacebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

No i niestety – sta艂o si臋! Facebook zmieni艂 sposoby liczenia konwersji wed艂ug przedzia艂贸w atrybucji. Jest to bardzo wa偶na zmiana dla wszystkich reklamodawc贸w. 

Obecnie domy艣lny przedzia艂 w Facebooku wynosi艂 28-dniowe klikni臋cie oraz 1-dniowe wy艣wietlenie. Oznacza to w praktyce, 偶e Facebook przypisywa艂 konwersj臋 (np. zakup czy dodanie do koszyka) do konkretnej kampanii, je偶eli pomi臋dzy zdarzeniem konwersji a klikni臋ciem w reklam臋 min臋艂o maksymalnie 28 dni, a tak偶e je偶eli pomi臋dzy zdarzeniem konwersji a wy艣wietleniem reklamy, min膮艂 1 dzie艅. 

Obecnie Facebook zrezygnowa艂 z 28-dniowego okna konwersji, zar贸wno w przypadku klikni臋膰, jak i wy艣wietle艅. Kwestia 28-dniowego okna wielu reklamodawc贸w nie dotyczy, poniewa偶 domy艣lnie liczono 1-dniowe okno wy艣wietlania, ale brak 28-dniowego okna konwersji przy klikni臋ciach, jak najbardziej mo偶e wp艂yn膮膰 na rezultaty reklam.  Obecnie dopuszczalne jest maksymalnie 7-dniowe okno konwersji, co oznacza, 偶e teraz je偶eli kto艣 dokona zakupu pomi臋dzy 8 a 28 dniem od klikni臋cia w reklam臋, to nie zostanie on zaliczony do wynik贸w/zakup贸w/przychod贸w. 

Jest to o tyle problematyczne, 偶e rzeczywi艣cie cz臋艣膰 zakup贸w pochodzi艂a z tego okresu i by艂o to ca艂kiem naturalne. Tyczy si臋 to zw艂aszcza produkt贸w dro偶szych, gdzie czas podj臋cia decyzji mo偶e by膰 zdecydowanie d艂u偶szy – nie zawsze od razu klient decyduje si臋 na zakup.

Zmian臋 t臋 mo偶na ju偶 zauwa偶y膰 podczas publikowania nowej kampanii. Nie zobaczymy jej jeszcze w raportowaniu dzia艂a艅.

Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

Przedstawiamy przyk艂ad negatywny, gdy zakup nie zostanie zaliczony, a jeszcze miesi膮c temu by艂by:

  • Dzie艅 1 – klient klika w reklam臋
  • Dzie艅 4 – klient widzi reklam臋
  • Dzie艅 7 – klient widzi reklam臋
  • Dzie艅 9 – klient dokonuje zakupu na stronie

Pomi臋dzy zakupem a klikni臋ciem min臋艂o 8 dni, natomiast pomi臋dzy zakupem, a wy艣wietleniem ostatniej reklamy min臋艂y 2 dni. Konwersja niestety nie zostanie przypisana wed艂ug domy艣lnego okienka – klikni臋cie 7 dni, wy艣wietlenie 1 dzie艅.

Dajcie zna膰, jak u Was zmieni艂y si臋 wyniki przez t膮 najnowsz膮 modyfikacj臋 Facebooka!

A je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋, co si臋 zmieni艂o w social mediach w ostatnim miesi膮cu, to zapraszam do przeczytania tego artyku艂u: Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Wrzesie艅 2020

Karol zajmuje si臋 strategiami e-marketingowymi, a tak偶e odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizacj臋 kampanii reklamowych klient贸w w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje si臋 nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzy膰 si臋 z trudnymi bran偶ami. Prywatnie Karol to mi艂o艣nik koszyk贸wki, zw艂aszcza ligi NBA, a po pracy spotka膰 go mo偶na na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

LEAVE A COMMENT