Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji - Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

No i niestety – stało się! Facebook zmienił sposoby liczenia konwersji według przedziałów atrybucji. Jest to bardzo ważna zmiana dla wszystkich reklamodawców. 

Obecnie domyślny przedział w Facebooku wynosił 28-dniowe kliknięcie oraz 1-dniowe wyświetlenie. Oznacza to w praktyce, że Facebook przypisywał konwersję (np. zakup czy dodanie do koszyka) do konkretnej kampanii, jeżeli pomiędzy zdarzeniem konwersji a kliknięciem w reklamę minęło maksymalnie 28 dni, a także jeżeli pomiędzy zdarzeniem konwersji a wyświetleniem reklamy, minął 1 dzień. 

Obecnie Facebook zrezygnował z 28-dniowego okna konwersji, zarówno w przypadku kliknięć, jak i wyświetleń. Kwestia 28-dniowego okna wielu reklamodawców nie dotyczy, ponieważ domyślnie liczono 1-dniowe okno wyświetlania, ale brak 28-dniowego okna konwersji przy kliknięciach, jak najbardziej może wpłynąć na rezultaty reklam.  Obecnie dopuszczalne jest maksymalnie 7-dniowe okno konwersji, co oznacza, że teraz jeżeli ktoś dokona zakupu pomiędzy 8 a 28 dniem od kliknięcia w reklamę, to nie zostanie on zaliczony do wyników/zakupów/przychodów. 

Jest to o tyle problematyczne, że rzeczywiście część zakupów pochodziła z tego okresu i było to całkiem naturalne. Tyczy się to zwłaszcza produktów droższych, gdzie czas podjęcia decyzji może być zdecydowanie dłuższy – nie zawsze od razu klient decyduje się na zakup.

Zmianę tę można już zauważyć podczas publikowania nowej kampanii. Nie zobaczymy jej jeszcze w raportowaniu działań.

Facebook usuwa 28-dniowe okno konwersji

Przedstawiamy przykład negatywny, gdy zakup nie zostanie zaliczony, a jeszcze miesiąc temu byłby:

  • Dzień 1 – klient klika w reklamę
  • Dzień 4 – klient widzi reklamę
  • Dzień 7 – klient widzi reklamę
  • Dzień 9 – klient dokonuje zakupu na stronie

Pomiędzy zakupem a kliknięciem minęło 8 dni, natomiast pomiędzy zakupem, a wyświetleniem ostatniej reklamy minęły 2 dni. Konwersja niestety nie zostanie przypisana według domyślnego okienka – kliknięcie 7 dni, wyświetlenie 1 dzień.

Dajcie znać, jak u Was zmieniły się wyniki przez tą najnowszą modyfikację Facebooka!

A jeśli chcesz dowiedzieć się, co się zmieniło w social mediach w ostatnim miesiącu, to zapraszam do przeczytania tego artykułu: Co nowego w mediach społecznościowych? Wrzesień 2020

Karol zajmuje się strategiami e-marketingowymi, a także odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

ZOSTAW KOMENTARZ