Jak wykluczyć własny adres ip z google analytics. Inmarketing
Strona główna » Blog » Jak wykluczyć własny adres IP ze statystyk w Google Analytics?

Jak wykluczyć własny adres IP ze statystyk w Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, bez którego wielu marketerów miałoby ciężki orzech do zgryzienia. Pozwala ono sprawdzić wiele istotnych danych i zebrać informacje o swojej witrynie, jednakże to temat na inny artykuł 🙂 Dzisiaj chcemy Wam pokazać, jak ustawić w Google Analytics, aby system nie zbierał danych z naszego adresu IP.

Po co wykluczać adres IP w Analyticsie?

A żeby dane w Google nie były przekłamane. Możecie mieć przykładowo jednego dnia wiele wejść na stronę, ale nie są one miarodajne, ponieważ sami “nabiliście” takie wartości wchodząc na własną stronę internetową. Dlatego potrzebny jest Wam odpowiedni filtr!

Ustawienie filtra w Google Analytics

1. Logujemy się do panelu Google Analytics

2. Klikamy w “Administracja”

wykluczanie-adresu-ip-GA

3. Następnie klikamy we „wszystkie filtry”

4. Klikamy w przycisk „dodaj filtr”

5. Pojawi nam się ekran, gdzie musimy wypełnić kilka pól

6. Wypełniamy poszczególne pola następująco:

  • Nazwa filtra – dowolna np. “wyklucz-mój-ip”
  • Typ filtra – “Predefiniowany”
  • Rodzaj filtra – “Wyklucz”
  • Źródło lub miejsce docelowe – “Ruch z adresów IP”
  • Wyrażenie – “Równe”
  • W polu adres IP wpisujemy nasz własny (jeśli nie wiecie, jaki jest Wasz adres IP, to wpiszcie w wyszukiwarce Google: “jaki jest mój adres IP?”)
  • Klikamy na “wszystkie dane witryny”, a następnie “dodaj”, tak aby przesunęły się one na pole “wybrane widoki danych” po prawej stronie

7. Wypełniony filtr wygląda przykładowo tak:

8. Klikamy na dole „Zapisz” i gotowe. Od teraz Google Analytics nie będzie zbierał danych z naszych wejść na stronę 🙂

P.S. Filtr w każdym momencie można edytować lub usunąć.

Rafał jest z wykształcenia informatykiem. Absolwent Technologii Komputerowych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W InMarketing zajmuje się tworzeniem, optymalizacją i administracją stron internetowych, wdrażaniem strategii śledzenia na platformie Google Tag Manager oraz codziennym wsparciem informatycznym dla koleżanek i kolegów z pracy. Lubi być na bieżąco z nowinkami technologicznymi czytając blogi i słuchając podcastów, często sprawdza w praktyce nowo poznane narzędzia i stale udoskonala swoje umiejętności. W czasie wolnym lubi surfować po internecie, zrelaksować się słuchając muzyki i obejrzeć dobry film. Gdy pogoda na to pozwala, jeździ do pracy rowerem, a w domu ćwiczy i medytuje.

ZOSTAW KOMENTARZ