Grafika i marketing powinny stanowić nierozłączną parę. Jest tak, ponieważ dzięki strategiom marketingowym tworzy się zainteresowanie produktem lub usługą oferowaną przez konkretną markę. Grafika w marketingu tworzy przekaz wizualny, który – jeśli jest przemyślany i dobrze zaprojektowany – pomoże przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie potencjalnego klienta. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć skuteczne grafiki marketingowe.

Kontrast

Zanim zaangażujemy widza w nasz przekaz wizualny, musimy przyciągnąć jego uwagę. Szybko i skutecznie. Najlepszym sprzymierzeńcem do tego typu działań będzie kontrast. Kontrast to bardzo szerokie zagadnienie, a jednocześnie jedno z najważniejszych narzędzi projektowania grafiki w marketingu. Najbardziej oczywiste skojarzenie to tworzenie kontrastu poprzez łączenie kolorów o wysokim nasyceniu. Nie jest to jednak jedyna i najlepsza metoda. Aby stworzyć kontrast kolorystyczny, najlepiej wybrać nie czyste, jaskrawe barwy, ale ich odcienie i połączyć je z akcentem kolorystycznym znajdującym się co najmniej trzy pola dalej na kole barw. 

Jednak tak jak zostało wspomniane wcześniej, kontrastu nie uzyskujemy jedynie przez łączenie kolorów. Możemy posłużyć się różnymi rodzajami fontów, teksturą, kształtem, powtarzalnością, odległością, a nawet pustą przestrzenią. Dla przykładu; elementy znajdujące się blisko siebie powinny mieć ze sobą coś wspólnego, a duplikowanie elementów przysłuży się do wzmocnienia ich odbioru. 

Balans i emocje

Zanim jednak postanowimy zastosować wszystkie możliwe opcje, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Pierwszą z nich jest balans. Nie chcemy, żeby przekaz stał się chaotyczny i nieczytelny. Warto spojrzeć na projekt i zapytać samego siebie, czy wszystkie elementy są niezbędne. Chcemy przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, dlatego grafiki marketingowe powinny być przejrzyste i jak najbardziej czytelne.

Kolejną kwestią jest dopasowanie kontrastu do emocji, które występują w przekazie marki. Jeśli tworzymy grafiki marketingowe dla SPA, użycie bardziej stonowanych kompozycji będzie o wiele bardziej uzasadnione. W uzyskaniu odpowiedniej atmosfery i emocji warto zapoznać się z psychologią koloru.

Przeczytaj też: Kolory w marketingu. Jakie mają znaczenie dla firm?

Przejrzystość

Przejrzystość, a nawet pewnego rodzaju minimalizm, jest ważny przy projektowaniu przekazów wizualnych – szczególnie dla marek, które nie są jeszcze bardzo znane. Nie za dużo tekstu i nie za dużo grafik na jednym banerze lub reklamie nie rozproszy uwagi potencjalnego klienta. Wszystkie informacje z poprzedniego akapitu nie tracą w tym momencie na ważności, należy jednak zwrócić uwagę na balans projektowanej kompozycji. Zbyt wiele różnych fontów, oprócz oczywistych estetycznych nieprzyjemności, spowoduje niechciane poczucie chaosu, który w grafikach marketingowych nie jest pożądany. Zamiast tego, jeśli nie jesteś pewien czy fonty do siebie pasują, możesz posłużyć się różnymi rozmiarami tekstu. 

Grafika w marketingu różne rozmiary tekstu

Spójność

Spójność to kolejny, bardzo istotny element tworzenia grafiki w marketingu. Jeśli tworzymy kilka projektów dla tej samej marki, warto zadbać, aby motyw w każdym przypadku był taki sam. Korzystanie z tych samych kolorów, typografii i logo pomoże stworzyć konsekwentny przekaz wizualny. To bardzo ważne, bo spójność grafik we wszystkich materiałach pomoże w uzyskaniu jednolitego przekazu we wszystkich kanałach reklamowych.

Grafika i marketing wzajemnie się uzupełniają i razem tworzą najskuteczniejszą parę. Niestety dla wielu marek wciąż nie jest to oczywisty wybór. Warto jednak zainteresować się tym tematem, aby tworzyć przyciągające klientów projekty. Koniecznie przeczytaj inne artykuły na naszym blogu:

A jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie grafik, napisz do nas na hello@inmarketing.pl!