Transmisja na 偶ywo w mediach spo艂eczno艣ciowych. Inmarketing.
Strona g艂贸wnaBlogFacebook Live – jak robi膰 to dobrze?

Facebook Live – jak robi膰 to dobrze?

Transmisje Live na Facebooku sta艂y si臋 艣wietnym narz臋dziem marketingowym. Buduj膮 zaanga偶owanie fan贸w, maj膮 du偶y zasi臋g i s膮 mocno premiowane przez algorytm Facebooka. Z tego wzgl臋du Facebook Live daje lepsze efekty ni偶 posty tradycyjne. Jak wynika z bada艅 Cisco, do 2020 roku 82% ruchu w sieci b臋dzie zwi膮zane z filmami. Lepiej wi臋c ju偶 dzi艣 zacz膮膰 przyzwyczaja膰 si臋 do kamery. Poni偶ej prezentujemy, czym jest Facebook Live i co trzeba zrobi膰, aby nie sta艂 si臋 niewypa艂em.

Czym jest Facebook Live?

Facebook Live to jedna z najwa偶niejszych funkcji, jak膮 serwis wprowadzi艂 w 2016 roku. Pozwala ona u偶ytkownikom transmitowa膰 wideo w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na 艣wiecie. Wystarczy, 偶e posiadaj膮 oni smartfon ze stabilnym po艂膮czeniem z Internetem. Nic wi臋c dziwnego, 偶e Facebook Live sta艂 si臋 tak popularny, skoro jego publikacja wymaga tak niewiele. Czy samo zrobienie transmisji bez wcze艣niejszego przygotowania mo偶e zaciekawi膰 du偶膮 grup臋 os贸b? Tak, o ile jeste艣 s艂awn膮 osob膮 lub masz zamiar zrobi膰 co艣 kontrowersyjnego. Je艣li jednak chcesz poprzez live rozpromowa膰 swoj膮 firm臋, dostarczy膰 pewnych informacji czy przyci膮gn膮膰 nowych odbiorc贸w, potrzebne Ci b臋dzie dobre przygotowanie.

Jak zrobi膰 dobry Facebook Live?

Transmisje Live na Facebooku nie wymagaj膮 wielkiego zaplecza, wielu kamer czy program贸w do monta偶u. Mo偶na si臋 nimi bawi膰 i eksperymentowa膰, lecz w艂a艣ciwe przygotowanie i dobra jako艣膰 na pewno wzmocni膮 zasi臋g i skuteczno艣膰 przekazu.

Transmisja Live na Facebooku na telefonie. Inmarketing.

Zaplanuj sw贸j Facebook Live聽

Najwa偶niejsze jest zaplanowanie swojej transmisji, aby w odpowiedni spos贸b powiadomi膰 o niej swoich fan贸w/obserwator贸w. Jak najlepiej to zrobi膰? Naj艂atwiejszym sposobem jest napisanie posta, w kt贸rym poinformujesz o dniu, godzinie i tematyce transmisji. Ta opcja jest naj艂atwiejsza jednak w艂a艣ciciele stron na Facebooku maj膮 jeszcze jedn膮 mo偶liwo艣膰 – planowanie transmisji na 偶ywo. Wa偶ne jest nadanie tre艣ci, kt贸ra pojawi si臋 nad transmisj膮, tytu艂 i znaczniki. Opis, kt贸ry pojawi si臋 przy transmisji na 偶ywo powinien by膰 kr贸tki, przykuwa膰 uwag臋 i zawiera膰 informacje co b臋dzie si臋 dzia艂o podczas transmisji. Live mo偶na zaplanowa膰 na maksymalnie 7 dni na prz贸d i z minimalnym 10 minutowym wyprzedzeniem. Wa偶ne jest r贸wnie偶 promowanie swojej zapowiedzi na stronie na Facebooku, grupach czy profilach prywatnych, aby dotar艂 do jeszcze wi臋kszej liczby odbiorc贸w.

Odpowiednio si臋 przygotuj

Transmisja live jest z regu艂y spontaniczna, lecz warto zaplanowa膰 co b臋dzie si臋 na niej dzia艂o i o czym chcemy m贸wi膰. Dobrze jest przygotowa膰 sobie scenariusz. Nie musisz rozpisywa膰 wszystkiego, co chcesz powiedzie膰, ale dobrze jest wypisa膰 w punktach najwa偶niejsze kwestii, kt贸re chcemy poruszy膰. Nasza transmisja b臋dzie wtedy mniej chaotyczna, bardziej uporz膮dkowana i o niczym nie zapomnimy. Warto zadba膰 o struktur臋 wypowiedzi. W rozpocz臋ciu najlepiej powiedzie膰, o czym b臋dziemy m贸wi膰 a nast臋pnie rozwija膰 temat transmisji. Na zako艅czenie warto podzi臋kowa膰 za obecno艣膰, podsumowa膰 wypowied藕 i po偶egna膰 si臋.

Aby live by艂 profesjonalny i dobrze odebrany, warto zadba膰 o odpowiedni sprz臋t. Cho膰 z za艂o偶enia do transmisji live na Facebooku mia艂 by膰 potrzebny tylko smartfon, nie zaszkodzi zadba膰 r贸wnie偶 o statyw, odpowiednie o艣wietlenie i d藕wi臋k. Transmisja live nie odb臋dzie si臋 bez dost臋pu do sieci, wi臋c przed jej rozpocz臋ciem warto zadba膰 o pewne po艂膮czenie. Wa偶ne jest r贸wnie偶 zaplanowanie scenografii/t艂a/wygl膮du miejsca, z kt贸rego b臋dzie nadawana relacja.聽

Twoje zachowanie podczas Facebook Live聽

Naturalno艣膰 to podstawa. Widz od razu wyczuje fa艂sz, wi臋c lepiej pope艂ni膰 b艂膮d i si臋 do niego przyzna膰 ni偶 k艂ama膰. Nie mo偶na te偶 przesadzi膰 w drug膮 stron臋 – przeklina膰 czy prowadzi膰 transmisje pod wp艂ywem 艣rodk贸w odurzaj膮cych.

Widok transmisji live na telefonie. Inmarketing

Anga偶owanie widz贸w jest bardzo istotne

Poza tym, 偶e buduje to nasz膮 relacj臋 z fanami i pozwala wzajemnie lepiej si臋 pozna膰, wprowadza r贸wnie偶 przyjemn膮 atmosfer臋 na transmisji jak i fanpage鈥檜. Wa偶ne jest obserwowanie na bie偶膮co komentarzy pod transmisj膮 i odpowiadanie na wybrane lub najciekawsze z nich. Na pocz膮tku popro艣 o przywitanie si臋 w komentarzu, zapytaj o jako艣膰 obrazu i d藕wi臋ku. P贸藕niej zach臋膰 do komentowania i zadawania pyta艅. Te dzia艂ania sprawi膮, 偶e tre艣膰 jest lepiej pozycjonowana przez Facebooka i ma wi臋kszy zasi臋g. Je艣li szukasz jeszcze innych sposob贸w na anga偶owanie fan贸w, sprawd藕, czym jest User Generated Content.

Relacje na Facebooku to co艣 nowego, czego wszyscy si臋 uczymy. Nie powinni艣my zra偶a膰 si臋 pierwszymi niepowodzeniami. Najwa偶niejsze jest dobre przygotowanie, bycie naturalnym i utrzymywanie zaanga偶owania widz贸w. Wa偶ne, aby nie ba膰 si臋 eksperymentowa膰 i by膰 pewnym siebie.

Nie wiesz jak wykorzysta膰 takie dzia艂ania w Twojej firmie? Nasz zesp贸艂 ch臋tnie Ci pomo偶e – skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 i um贸w si臋 na spotkanie!

Kasia promieniuje u艣miechem i optymizmem. Ca艂膮 swoj膮 energi臋 wk艂ada w media spo艂eczno艣ciowe, wspieraj膮c w tym zakresie r贸wnie偶 naszych klient贸w. Kasia lubi by膰 na bie偶膮co ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fank膮 pe艂nej elf贸w Islandii, kryminalnych ksi膮偶ek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach

  • Avatar
    10 maja 2021

    W艂a艣nie teraz, kiedy 艣wiat marketingu i biznesu musi zacz膮膰 uczy膰 si臋 dociera膰 do klient贸w w inny spos贸b, transmisje na 偶ywo s膮 kluczowym elementem.

    My艣l臋 偶e streaming w marketingu to nie tylko chwilowy trend, a w zasadzie kolejny krok w ewolucji rozwijania swojej marki.

  • Avatar
    1 czerwca 2021

    Super artyku艂, dzi臋kuje

LEAVE A COMMENT