Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

W reklamie na Facebooku możemy dotrzeć do potencjalnych klientów swojej firmy wieloma różnymi formatami reklamowymi. W poniższym artykule znajdziesz informacje dotyczące rodzajów reklam z jakich możesz skorzystać na Facebooku i poznasz praktyczne wskazówki dotyczące optymalizacji. Dowiesz się również jak tworzyć materiały tak, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Rodzaje reklam dostępne w Facebook Ads

Facebook Ads oferuje 4 podstawowe typy reklam, które możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Każdy z nich pozwala zaprezentować ofertę w nieco inny sposób, a co za tym idzie przyciągnąć uwagę szerszego grona klientów o zróżnicowanych problemach i preferencjach.

Pojedynczy obraz

To najczęściej używany i najprostszy format reklamowy. Jego głównymi zaletami są przede wszystkim możliwość łatwego dopasowania do różnych umiejscowień reklamy oraz stosunkowo szybki czas realizacji projektu przez grafika.

Niestety, przy pomocy grafiki nie jesteśmy w stanie przekazać tak dużo treści jak przy pomocy innych formatów. Jest to również format statyczny, więc trudniej jest nam zdobyć i utrzymać uwagę odbiorcy.

O czym warto pamiętać tworząc reklamę w formie obrazu?

  • Dbaj o wysoką jakość grafik. Obrazy niskiej jakości osiągają zdecydowanie gorsze wyniki.
  • Zwróć uwagę na odpowiedni format. Dopasuj grafikę do umiejscowień, w których będzie się ona wyświetlać.
  • Twórz grafiki, które będą miały jasny przekaz. Unikaj dużego chaosu w kompozycji i nadmiaru tekstu.
image1

Karuzela

Reklamy karuzelowe składają się z kilku (od 2 do 10 obrazów), które użytkownik może przeglądać przewijając kolejne kafelki. Działa to analogicznie do pokazu slajdów w prezentacji.

Zdecydowaną przewagą tej formy reklamy nad innymi jest możliwość zaprezentowania kilku produktów lub usług przy pomocy jednej reklamy. Dobry pomysłem będzie także stworzenie karuzeli prezentującej case study klienta lub krótkiego komiksu, który zachęci do przejścia na stronę internetową i dokonania konwersji.

Wśród wad wymienić można np. konieczność przygotowaniu kilku kreacji reklamowych oraz dość małą w stosunku do innych formatów powierzchnię, którą grafika zajmuje na ekranie. Sprawia to, że teksty, które planujemy umieścić w grafikach do karuzeli na Facebooku muszą być napisane nieco większym fontem niż w obrazach pojedynczych.

Przy tworzeniu karuzeli do reklamy warto pamiętać o:

  • spójności pod kątem graficznym,
  • wykorzystaniu nagłówków pod kolejnymi kafelkami,
  • jasnym przekazie i czytelności grafik,
  • wykorzystaniu możliwości prezentacji różnych produktów, funkcji lub historii; każdy kafelek powinien oferować coś nowego i interesującego dla odbiorcy.
image2

Wideo

Obecnie jest to rodzaj reklamy przeżywający istny boom, a głównym medium, na którym możemy obserwować wzrost jego popularności jest Instagram. Głównymi cechami, które sprawiają, że wideo jest tak chętnie wykorzystywane w kampaniach reklamowych jest fakt, że o wiele łatwiej jest za jego pomocą przekazać informacje o usługach i produktach, poznać emocje marki oraz utrzymać uwagę potencjalnych klientów.

Reklama wideo powinna charakteryzować się przede wszystkim dobrą jakością obrazu i dźwięku i dynamiką. Warto pamiętać, by nie była zbyt długa. Facebook zaleca, aby było to maksymalnie 15 sekund (jako ciekawostkę dopowiemy, że maksymalny, dozwolony przez Facebooka czas trwania reklamy wideo to ponad 240 minut!).

Jeżeli tylko mamy możliwość do każdego wideo powinniśmy dodać napisy, ponieważ wielu użytkowników przegląda social media bez dźwięku, co może znacząco utrudnić odbiór Twojej reklamy. Maksymalny rozmiar wideo do reklamy to 4 GB.

Sporą wadą tego typu reklam jest nakład pracy i koszty jakich wymaga przygotowanie dobrej jakości materiału. W przypadku prostej animacji może to nie być dużym problemem, ale gdy chcemy, aby wideo powstało według uprzednio przygotowanego scenariusza i zostało nagrane z drona, a następnie zmontowane przez doświadczonego videomakera kwota końcowa może nas naprawdę zaskoczyć.

Więcej informacji na temat tworzenia dobrego wideo do reklam na Facebooku znajdziesz tutaj.

image3

Kolekcja

Reklama na Facebooku w formie kolekcji składa się z materiału głównego (wideo, obraz, pokaz slajdów lub zdjęcie 360) oraz siatki 3 produktów poniżej. Jest to format reklamy umożliwiający promowanie produktów (najczęściej ze strony sklepu internetowego) w atrakcyjny i efektywny sposób.

Kliknięcie reklamy w formie kolekcji przenosi użytkownika do materiału błyskawicznego czyli strony wyświetlanej pełnym ekranie (bez konieczności opuszczania Facebooka), zwiększającej zaangażowanie i podtrzymującej zainteresowanie oraz zamiar zakupu.

Kolekcje są szczególnie skuteczne w reklamach sklepów e-commerce, pomagając w zwiększeniu konwersji poprzez dynamiczne prezentowanie oferty. Dają też możliwość dodawania linków do poszczególnych produktów, co ułatwia użytkownikowi dokonanie zakupu.

W przypadku kolekcji Facebook zaleca stosowanie w opisie 125 znaków – dłuższe teksty mogą być skrócone. Warto również wykorzystać duży zestaw obejmujący ponad 50 produktów oraz użyć przyciągającego uwagę filmu lub obrazu głównego, aby zwiększyć zainteresowanie reklamą i zachęcić do klikania produktów z reklamy.

image4

Która forma reklamy na Facebooku jest najskuteczniejsza?

Wybór najskuteczniejszego typu reklamy na Facebooku zależy od wielu czynników, w tym celów kampanii, grupy docelowej oraz specyfiki produktu lub usługi.

Często popełnianym przez osoby zajmujące się tworzeniem kampanii reklamowych na Facebooku jest używanie tylko jednego typu formatu reklam. Kluczem do sukcesu jest testowanie różnych formatów, monitorowanie wyników i optymalizacja kampanii na podstawie zebranych danych.

Na każdego użytkownika działa co innego, dlatego warto reklamować swoje usługi korzystając z kilku typów reklam dostępnych na Facebooku.

Podsumowanie

Podsumowanie

Wybór odpowiednich formatów reklam w Facebook Ads jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu kampanii reklamowej. Każdy format reklamy na Facebooku – od pojedynczego obrazu czy wideo, przez karuzele, aż po kolekcje – ma swoje unikalne zalety i wady, które należy uwzględnić w strategii marketingowej.

Należy pamiętać, że skuteczność reklamy zależy od wielu czynników, w tym celów kampanii, specyfiki produktu oraz preferencji grupy docelowej.

W trakcie działań reklamowych warto testować różne rozwiązania, monitorować wyniki i optymalizować kampanie na podstawie zebranych danych. Na każdego użytkownika działa coś innego, dlatego świadome korzystanie z oferowanych przez Facebooka typów reklam jest kluczowe do osiągnięcia sukcesu.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę Facebook Ads
Karolina Kosmalska Paid Social Specialist

Karolina Kosmalska

Paid Social Specialist

Karolina zajmuje się tworzeniem i optymalizacją kampanii Facebook Ads w dziale Paid Social. W pracy ceni sobie możliwość ciągłego rozwoju więc stale poszerza swoją wiedzę na temat systemów reklamowych takich jak Google Ads i Linkedin Ads oraz innych gałęzi marketingu.