Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Od lutego 2024 r. za promowanie materiałów w aplikacji Facebook i Instagram na iOS za pomocą przycisku “Promuj post” z poziomu iPhone’a lub iPada płacimy za pośrednictwem Apple App Store. Z tego powodu doliczana jest opłata w wysokości 30% całkowitej kwoty płatności przed opodatkowaniem, która trafia do firmy Apple za obsługę.

Skąd taka decyzja ze strony amerykańskiego giganta technologicznego? Czy jest możliwe uniknięcie tych opłat?

Nowe zasady i ich konsekwencje

Decyzja Apple jest częścią szerszej polityki pobierania prowizji za transakcje realizowane w aplikacjach dostępnych w App Store. Dotychczas opłata ta dotyczyła głównie zakupu aplikacji, subskrypcji oraz mikropłatności w grach. Od lutego 2024 roku prowizja zostanie jednak rozszerzona na reklamy promowane w mediach społecznościowych, co oznacza, że każdy użytkownik promujący swoje posty na Facebooku lub Instagramie z poziomu aplikacji na iOS będzie musiał zapłacić dodatkowe 30% od kwoty przed opodatkowaniem.

Możliwe sposoby na uniknięcie prowizji

Wprowadzenie prowizji spotkało się z szybką reakcją użytkowników, szczególnie tych, którzy regularnie inwestują w płatne promocje na platformach społecznościowych. Aby uniknąć dodatkowych kosztów, wielu użytkowników i firm planuje obejście nowych regulacji. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to jak to zrobić.

Twórz reklamy w Menedżerze reklam na platformach Meta.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest korzystanie z systemów płatności dostępnych bezpośrednio na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook Ads Manager, które nie wymagają dokonywania transakcji przez App Store.

Korzystanie z Menedżera Reklam jest również o wiele skuteczniejsze ze względu na dostępne funkcjonalności takie jak precyzyjne targetowanie, tworzenie grup remarketingowych czy dostęp do szczegółowych wyników reklam.

Dodaj przedpłatę do swojego konta reklamowego w ustawieniach płatności w witrynie facebook.com

Wykorzystaj przedpłacone środki do promowania w aplikacji Facebook dla systemu iOS bez ponoszenia opłaty za obsługę naliczanej przez Apple. Dowiedz się, jak dodawać pieniądze do konta reklamowego przy użyciu przedpłaty.

Promuj zawartość z poziomu witryny facebook.com lub z poziomu Meta Business Suite.

Promuj zawartość bez opłaty za obsługę naliczanej przez Apple, przechodząc do witryny facebook.com, korzystając z komputera, preferowanej przeglądarki internetowej w urządzeniu mobilnym lub korzystając z Meta Business Suite (w aplikacji lub na komputerze). Promowanie w witrynie facebook.com zapewnia dostęp do tych samych funkcji co promowanie z poziomu aplikacji Facebook i Instagram.

Wykorzystaj urządzenie z innym systemem operacyjnym

Warto pamiętać, że prowizję Apple pobiera oczywiście tylko, gdy materiał promujemy z urządzenia z systemem iOS, więc wykorzystanie do promocji smartfona np. z systemem Android również będzie skutecznym sposobem na ominięcie opłat.

Podsumowanie

Prowizje dla Apple

Wprowadzenie przez Apple nowej prowizji za promowanie postów na Facebooku i Instagramie przez iOS może wywołać znaczne zmiany w sposobie, w jaki użytkownicy korzystają z płatnych promocji w mediach społecznościowych.

Niewątpliwie, decyzja Apple wywoła dyskusje na temat polityki prowizji oraz wpływu gigantów technologicznych na rynek reklamowy w mediach społecznościowych jednakże dzięki opisanym wyżej alternatywom, po zastosowaniu niewielkich zmian, użytkownicy mogą dalej efektywnie promować swoje treści, nie narażając się na dodatkowe opłaty.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Karolina Kosmalska Paid Social Specialist

Karolina Kosmalska

Paid Social Specialist

Karolina zajmuje się tworzeniem i optymalizacją kampanii Facebook Ads w dziale Paid Social. W pracy ceni sobie możliwość ciągłego rozwoju więc stale poszerza swoją wiedzę na temat systemów reklamowych takich jak Google Ads i Linkedin Ads oraz innych gałęzi marketingu.