Pinterest - jak wykorzystać go w biznesie? - Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Pinterest – jak wykorzystać go w biznesie?

Pinterest – jak wykorzystać go w biznesie?

Czy kiedykolwiek używałeś Pinteresta, by wypromować swój biznes? Jeśli nie, warto rozważyć ten system, ponieważ liczba aktywnych polskich użytkowników wciąż wzrasta – podczas dość burzliwego roku 2020 odnotowano ich ponad 3,7 milionów. Aparat w dłoń i ruszamy podbijać tablice inspiracji.

W tym artykule dowiesz się, jak stworzyć konto biznesowe. Podzielimy się też z Tobą strategiami, które pomogą wypromować Twój biznes. 

Dlaczego akurat Pinterest?

Jest aktywny w Polsce

Jak wspominaliśmy wcześniej, 3,7 miliona Polaków posiada Pinterest. Warto zaznaczyć, że 72% użytkowników sprawdza go minimum dwa razy dziennie, a 49% przeznacza co najmniej godzinę dziennie na przeglądanie oraz szukanie nowych inspiracji i pomysłów. No dobrze, są użytkownicy, którzy regularnie sprawdzają Pinteresta. A jak to wygląda ze sprzedażą? Solidnie! Aż 57% użytkowników kupuje produkt znaleziony na Pintereście.

Źródło:

Wzrost popularności wizualnego wyszukiwania

Pinterest jest jedynym systemem oferującym tak zwane wizualne wyszukiwanie. Wyobraź sobie proszę wynik wyszukiwarki Google: długa lista umieszczona w kolumnie i wypełniona tekstem, widzieliśmy to już tysiące razy. Pinterest działa inaczej, zamiast długiej listy tekstu i przekierowań otrzymujemy tablicę wypełnioną zdjęciami, inspiracjami i pomysłami. Generacja Z oraz Milenialsi są już aktywni na rynku pracy, a co więcej, 61% z nich uznaje, że preferuje wyszukiwanie wizualne.

Promowanie marki

Odnieśmy się do przykładu. Handlujesz meblami, a wystrój wnętrz jest bardzo popularnym tematem na Pintereście. Użytkownik szukający inspiracji na wystrój swojego salonu rozpoczyna więc poszukiwania pomysłów. Znajduje Twoją śliczną sofę i uznaje, że świetnie się nada do jego salonu. W ten sposób, za pomocą kilku dobrych zdjęć i przekierowania na Twoją stronę, udało się wypromować Twoją markę. I kto wie, może użytkownik zdecyduje się na zakup?

Królestwo kobiet

Pinterest jest zdominowany przez płeć piękną (polska społeczność to w 86% kobiety). Co za tym idzie, branża modowa, kosmetyczna, kulinarna oraz związana z wystrojem wnętrz może się wykazać przed taką społecznością.

Inspiracja nas napędza

Głównym celem Pinteresta jest inspirowanie użytkowników. W Polsce 96% z nich zrealizowało jakiś pomysł zaczerpnięty z platformy, a 98% cały czas próbuje czegoś nowego. Co do Twojej marki w tej społeczności, może ona stać się inspiracją dla wielu osób oraz pomocą w codziennym życiu. 

Konto biznesowe na Pintereście

Czas na praktykę. Jak rozpocząć magiczną podróż w świat inspiracji i pomysłów? Pokażemy Ci, jak w prosty sposób rozpocząć tworzenie konta biznesowego od zera. Jeśli posiadasz konto osobiste, proszę wyloguj się z niego na czas tego procesu. Zaczynajmy!

Udajemy się tu: pinterest.com/business/create/

Pinterest - ekran startowy (screen)

Kiedy już wypełnimy pola naszymi danymi, klikamy na czerwony przycisk “Utwórz konto”.

Konfigurujemy podstawowe dane

Pinterest - konfigurowanie danych (screen)

Podczas uzupełniania danych warto od razu dodać adres naszej strony. Jeśli jeszcze jej nie posiadasz, nie martw się – dane zawsze można dodać kiedy nasze konto już stoi. Na lewo od pola “Jak nazywa się twoja firma lub marka” znajduje się ikona gdzie możemy dodać nasze logo lub logotyp.

Gdzie tu zacząć

Po kilku krokach trafimy na stronę, gdzie musimy podjąć ważną decyzję: czy angażujemy się od razu w wrzucanie zawartości, czy może idziemy powoli, ale z celem. Polecamy podejść do tego wolniej, dlatego najlepiej wybrać opcję trzecią, czyli “Zaprezentuj swoją markę”.

Ostatni krok to dopieszczenie naszych danych oraz ważnych aspektów, takich jak bezpieczeństwo konta.

Po konfiguracji przychodzi czas na zrozumienie interfejsu profilu biznesowego, ale nie martw się, bo jest on prosty i przyjemny w obsłudze. 

Pinterest - centrum biznesowe (screen)

To małe centrum dowodzenia śledzi całą naszą aktywność. Najważniejszymi elementami, na który powinieneś zwrócić uwagę, to nawigacja zlokalizowana w lewym górnym narożniku (jest ona podzielona na trzy kategorie “Utwórz”, “Statystyki”, “Reklamy”) oraz małe centrum powiadomień w prawym górnym rogu. Na dnie strony znajdziemy też poradniki, jeśli chcemy się jeszcze doszkolić z obsługi Pinteresta. 

Pinterest - zasoby (screen)

Omówiliśmy najważniejsze elementy nawigacji dla biznesu. Każdy krok, jaki teraz podejmiesz, będzie poprzedzony małym poradnikiem od twórców. To ogromny plus, bo nigdy nie ruszasz na nieznane terytorium sam.

Strategie promocji na Pintereście

Czas na omówienie strategii, które pomogą Ci promować markę na Pintereście. 

Tworzymy Piny

Wygląd na Pintereście ma ogromne znaczenie. Dokładnie 85% użytkowników preferuje wizualizację zamiast tekstu. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy zupełnie zapomnieć o tekście, bo nagłówki i opisy też mają swój cel w promocji.

Dobry Pin:

  • Skaluje się na mobile! Pamiętaj, że 80% użytkowników korzysta z Pinteresta na urządzeniu mobilnym. Daje nam to sygnał, że nasze Piny muszą się dobrze skalować w aspekcie 2:3.
  • Jest prawidłowo opisany. Powiedz użytkownikom co widzą i zachęć ich do poszerzenia wiedzy na Twój temat.
  • Posiada nagłówek, który wzmacnia Twoją wiadomość i przekaz.
  • Współgra z brandingiem, czyli posiada Twoje logo lub logotyp. Nie chcemy, by ludzie nie wiedzieli kto stworzył ten świetny Pin!
  • Ma hak – kiedy ludzie się zainteresują, pokaż im co robi Twoja marka, żeby wyobrażali sobie siebie jako twoich klientów.

Pojawiamy się regularnie

Unikamy podejścia “wrzucamy wszystko na raz”. Pinterest rekomenduje jeden Pin na dzień, dzięki temu jesteśmy postrzegani jako aktywna marka.

Zbliża się święto? Byliśmy gotowi miesiąc temu

Użytkownicy szukają inspiracji długo przed specjalnymi okazjami, dlatego my musimy im je dostarczyć jeszcze przed świętami. Pinterest rekomenduje 35 – 45 dni wyprzedzenia. Naturalnie dla przygotowanych czeka nagroda – według Pinteresta, promowane Piny (umieszczone dobrze w czasie) potrafią wygenerować 20% wzrostu w sprzedaży. 

Tworzymy board’y 

Tablice mogą być wykorzystane na naszą korzyść. Tworzenie wizualnych poradników jest w zasięgu ręki, bo pamiętajmy, że użytkownicy stale szukają inspiracji i pomysłów. Dajmy im je i wzmocnijmy nasze twory poradnikami, jak z nich korzystać. Weźmy na przykład branżę gastronomiczną: stworzyliśmy board, gdzie promujemy nasze przepisy na sycące śniadania. Użytkownik po kliknięciu zostanie zabrany na nasz blog kulinarny, gdzie dowie się, jak to pyszne śniadanko przygotować.

Pinterest i słowa kluczowe

Podobnie jak inne search engine, Pinterest korzysta ze słów kluczowych. Dobrą praktyką jest przygotowanie słów kluczowych przed rzuceniem się w wir publikowania nowych materiałów.

Strategia, która konwertuje

Pinterest daje bardzo dużą szansę markom na zostanie odkrytymi, w szczególności, jeśli produkujemy dobry materiał i korzystamy z dobrych słów kluczowych. Jeśli użytkownicy są zainteresowani, powinni zostać przeprowadzeni przez funnel, żeby zostać naszymi klientami (według marketingowej bibli “From awareness to decision to action”).

Płatne reklamy

Pinterest pozwala właścicielom marek na przeznaczenie pieniędzy na promocję ich Pinów. Dostępnymi filtrami są słowa kluczowe, zainteresowania, lokalizacja, wiek oraz demografia. Płatne reklamy świetnie koegzystują z naszą sprzedażą, jeśli pojawiają się przed świętami lub innymi wydarzeniami. 

Ułatwiamy zakupy

Już wiemy o tym, że użytkownicy lubią zakupy, dlatego powinniśmy im to ułatwiać. Jeśli wrzucamy Piny zawierające przedmioty, które chcemy sprzedać, naszym celem będzie umieszczenie w takich Pinach przekierowania na naszą stronę. Pinterest posiada także zakładkę sklepową, dostępną dla konta biznesowego, ale upewnijmy się, że z niej korzystamy jeśli mamy na celu sprzedaż. 

Analityka

Nie zapominajmy, że Pinterest posiada własne narzędzie do analityki. Pozwoli nam ona na planowanie oraz adaptację do społeczności.

LEAVE A COMMENT