Pinterest - jak wykorzysta膰 go w biznesie? - Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogPinterest – jak wykorzysta膰 go w biznesie?

Pinterest – jak wykorzysta膰 go w biznesie?

Czy kiedykolwiek u偶ywa艂e艣 Pinteresta, by wypromowa膰 sw贸j biznes? Je艣li nie, warto rozwa偶y膰 ten system, poniewa偶 liczba aktywnych polskich u偶ytkownik贸w wci膮偶 wzrasta – podczas do艣膰 burzliwego roku 2020 odnotowano ich ponad 3,7 milion贸w. Aparat w d艂o艅 i ruszamy podbija膰 tablice inspiracji.

W tym artykule dowiesz si臋, jak stworzy膰 konto biznesowe. Podzielimy si臋 te偶 z Tob膮 strategiami, kt贸re pomog膮 wypromowa膰 Tw贸j biznes. 

Dlaczego akurat Pinterest?

Jest aktywny w Polsce

Jak wspominali艣my wcze艣niej, 3,7 miliona Polak贸w posiada Pinterest. Warto zaznaczy膰, 偶e 72% u偶ytkownik贸w sprawdza go minimum dwa razy dziennie, a 49% przeznacza co najmniej godzin臋 dziennie na przegl膮danie oraz szukanie nowych inspiracji i pomys艂贸w. No dobrze, s膮 u偶ytkownicy, kt贸rzy regularnie sprawdzaj膮 Pinteresta. A jak to wygl膮da ze sprzeda偶膮? Solidnie! A偶 57% u偶ytkownik贸w kupuje produkt znaleziony na Pintere艣cie.

殴r贸d艂o:

Wzrost popularno艣ci wizualnego wyszukiwania

Pinterest jest jedynym systemem oferuj膮cym tak zwane wizualne wyszukiwanie. Wyobra藕 sobie prosz臋 wynik wyszukiwarki Google: d艂uga lista umieszczona w kolumnie i wype艂niona tekstem, widzieli艣my to ju偶 tysi膮ce razy. Pinterest dzia艂a inaczej, zamiast d艂ugiej listy tekstu i przekierowa艅 otrzymujemy tablic臋 wype艂nion膮 zdj臋ciami, inspiracjami i pomys艂ami. Generacja Z oraz Milenialsi s膮 ju偶 aktywni na rynku pracy, a co wi臋cej, 61% z nich uznaje, 偶e preferuje wyszukiwanie wizualne.

Promowanie marki

Odnie艣my si臋 do przyk艂adu. Handlujesz meblami, a wystr贸j wn臋trz jest bardzo popularnym tematem na Pintere艣cie. U偶ytkownik szukaj膮cy inspiracji na wystr贸j swojego salonu rozpoczyna wi臋c poszukiwania pomys艂贸w. Znajduje Twoj膮 艣liczn膮 sof臋 i uznaje, 偶e 艣wietnie si臋 nada do jego salonu. W ten spos贸b, za pomoc膮 kilku dobrych zdj臋膰 i przekierowania na Twoj膮 stron臋, uda艂o si臋 wypromowa膰 Twoj膮 mark臋. I kto wie, mo偶e u偶ytkownik zdecyduje si臋 na zakup?

Kr贸lestwo kobiet

Pinterest jest zdominowany przez p艂e膰 pi臋kn膮 (polska spo艂eczno艣膰 to w 86% kobiety). Co za tym idzie, bran偶a modowa, kosmetyczna, kulinarna oraz zwi膮zana z wystrojem wn臋trz mo偶e si臋 wykaza膰 przed tak膮 spo艂eczno艣ci膮.

Inspiracja nas nap臋dza

G艂贸wnym celem Pinteresta jest inspirowanie u偶ytkownik贸w. W Polsce 96% z nich zrealizowa艂o jaki艣 pomys艂 zaczerpni臋ty z platformy, a 98% ca艂y czas pr贸buje czego艣 nowego. Co do Twojej marki w tej spo艂eczno艣ci, mo偶e ona sta膰 si臋 inspiracj膮 dla wielu os贸b oraz pomoc膮 w codziennym 偶yciu. 

Konto biznesowe na Pintere艣cie

Czas na praktyk臋. Jak rozpocz膮膰 magiczn膮 podr贸偶 w 艣wiat inspiracji i pomys艂贸w? Poka偶emy Ci, jak w prosty spos贸b rozpocz膮膰 tworzenie konta biznesowego od zera. Je艣li posiadasz konto osobiste, prosz臋 wyloguj si臋 z niego na czas tego procesu. Zaczynajmy!

Udajemy si臋 tu: pinterest.com/business/create/

Pinterest - ekran startowy (screen)

Kiedy ju偶 wype艂nimy pola naszymi danymi, klikamy na czerwony przycisk 鈥淯tw贸rz konto鈥.

Konfigurujemy podstawowe dane

Pinterest - konfigurowanie danych (screen)

Podczas uzupe艂niania danych warto od razu doda膰 adres naszej strony. Je艣li jeszcze jej nie posiadasz, nie martw si臋 – dane zawsze mo偶na doda膰 kiedy nasze konto ju偶 stoi. Na lewo od pola 鈥淛ak nazywa si臋 twoja firma lub marka鈥 znajduje si臋 ikona gdzie mo偶emy doda膰 nasze logo lub logotyp.

Gdzie tu zacz膮膰

Po kilku krokach trafimy na stron臋, gdzie musimy podj膮膰 wa偶n膮 decyzj臋: czy anga偶ujemy si臋 od razu w wrzucanie zawarto艣ci, czy mo偶e idziemy powoli, ale z celem. Polecamy podej艣膰 do tego wolniej, dlatego najlepiej wybra膰 opcj臋 trzeci膮, czyli 鈥淶aprezentuj swoj膮 mark臋鈥.

Ostatni krok to dopieszczenie naszych danych oraz wa偶nych aspekt贸w, takich jak bezpiecze艅stwo konta.

Po konfiguracji przychodzi czas na zrozumienie interfejsu profilu biznesowego, ale nie martw si臋, bo jest on prosty i przyjemny w obs艂udze. 

Pinterest - centrum biznesowe (screen)

To ma艂e centrum dowodzenia 艣ledzi ca艂膮 nasz膮 aktywno艣膰. Najwa偶niejszymi elementami, na kt贸ry powiniene艣 zwr贸ci膰 uwag臋, to nawigacja zlokalizowana w lewym g贸rnym naro偶niku (jest ona podzielona na trzy kategorie 鈥淯tw贸rz鈥, 鈥淪tatystyki鈥, 鈥淩eklamy鈥) oraz ma艂e centrum powiadomie艅 w prawym g贸rnym rogu. Na dnie strony znajdziemy te偶 poradniki, je艣li chcemy si臋 jeszcze doszkoli膰 z obs艂ugi Pinteresta. 

Pinterest - zasoby (screen)

Om贸wili艣my najwa偶niejsze elementy nawigacji dla biznesu. Ka偶dy krok, jaki teraz podejmiesz, b臋dzie poprzedzony ma艂ym poradnikiem od tw贸rc贸w. To ogromny plus, bo nigdy nie ruszasz na nieznane terytorium sam.

Strategie promocji na Pintere艣cie

Czas na om贸wienie strategii, kt贸re pomog膮 Ci promowa膰 mark臋 na Pintere艣cie. 

Tworzymy Piny

Wygl膮d na Pintere艣cie ma ogromne znaczenie. Dok艂adnie 85% u偶ytkownik贸w preferuje wizualizacj臋 zamiast tekstu. Nie oznacza to jednak, 偶e powinni艣my zupe艂nie zapomnie膰 o tek艣cie, bo nag艂贸wki i opisy te偶 maj膮 sw贸j cel w promocji.

Dobry Pin:

  • Skaluje si臋 na mobile! Pami臋taj, 偶e 80% u偶ytkownik贸w korzysta z Pinteresta na urz膮dzeniu mobilnym. Daje nam to sygna艂, 偶e nasze Piny musz膮 si臋 dobrze skalowa膰 w aspekcie 2:3.
  • Jest prawid艂owo opisany. Powiedz u偶ytkownikom co widz膮 i zach臋膰 ich do poszerzenia wiedzy na Tw贸j temat.
  • Posiada nag艂贸wek, kt贸ry wzmacnia Twoj膮 wiadomo艣膰 i przekaz.
  • Wsp贸艂gra z brandingiem, czyli posiada Twoje logo lub logotyp. Nie chcemy, by ludzie nie wiedzieli kto stworzy艂 ten 艣wietny Pin!
  • Ma hak – kiedy ludzie si臋 zainteresuj膮, poka偶 im co robi Twoja marka, 偶eby wyobra偶ali sobie siebie jako Twoich klient贸w.

Pojawiamy si臋 regularnie

Unikamy podej艣cia 鈥渨rzucamy wszystko na raz鈥. Pinterest rekomenduje jeden Pin na dzie艅, dzi臋ki temu jeste艣my postrzegani jako aktywna marka.

Zbli偶a si臋 艣wi臋to? Byli艣my gotowi miesi膮c temu

U偶ytkownicy szukaj膮 inspiracji d艂ugo przed specjalnymi okazjami, dlatego my musimy im je dostarczy膰 jeszcze przed 艣wi臋tami. Pinterest rekomenduje 35 – 45 dni wyprzedzenia. Naturalnie dla przygotowanych czeka nagroda – wed艂ug Pinteresta, promowane Piny (umieszczone dobrze w czasie) potrafi膮 wygenerowa膰 20% wzrostu w sprzeda偶y. 

Tworzymy board鈥檡 

Tablice mog膮 by膰 wykorzystane na nasz膮 korzy艣膰. Tworzenie wizualnych poradnik贸w jest w zasi臋gu r臋ki, bo pami臋tajmy, 偶e u偶ytkownicy stale szukaj膮 inspiracji i pomys艂贸w. Dajmy im je i wzmocnijmy nasze twory poradnikami, jak z nich korzysta膰. We藕my na przyk艂ad bran偶臋 gastronomiczn膮: stworzyli艣my board, gdzie promujemy nasze przepisy na syc膮ce 艣niadania. U偶ytkownik po klikni臋ciu zostanie zabrany na nasz blog kulinarny, gdzie dowie si臋, jak to pyszne 艣niadanko przygotowa膰.

Pinterest i s艂owa kluczowe

Podobnie jak inne search engine, Pinterest korzysta ze s艂贸w kluczowych. Dobr膮 praktyk膮 jest przygotowanie s艂贸w kluczowych przed rzuceniem si臋 w wir publikowania nowych materia艂贸w.

Strategia, kt贸ra konwertuje

Pinterest daje bardzo du偶膮 szans臋 markom na zostanie odkrytymi, w szczeg贸lno艣ci, je艣li produkujemy dobry materia艂 i korzystamy z dobrych s艂贸w kluczowych. Je艣li u偶ytkownicy s膮 zainteresowani, powinni zosta膰 przeprowadzeni przez funnel, 偶eby zosta膰 naszymi klientami (wed艂ug marketingowej bibli 鈥淔rom awareness to decision to action鈥).

P艂atne reklamy

Pinterest pozwala w艂a艣cicielom marek na przeznaczenie pieni臋dzy na promocj臋 ich Pin贸w. Dost臋pnymi filtrami s膮 s艂owa kluczowe, zainteresowania, lokalizacja, wiek oraz demografia. P艂atne reklamy 艣wietnie koegzystuj膮 z nasz膮 sprzeda偶膮, je艣li pojawiaj膮 si臋 przed 艣wi臋tami lub innymi wydarzeniami. 

U艂atwiamy zakupy

Ju偶 wiemy o tym, 偶e u偶ytkownicy lubi膮 zakupy, dlatego powinni艣my im to u艂atwia膰. Je艣li wrzucamy Piny zawieraj膮ce przedmioty, kt贸re chcemy sprzeda膰, naszym celem b臋dzie umieszczenie w takich Pinach przekierowania na nasz膮 stron臋. Pinterest posiada tak偶e zak艂adk臋 sklepow膮, dost臋pn膮 dla konta biznesowego, ale upewnijmy si臋, 偶e z niej korzystamy je艣li mamy na celu sprzeda偶. 

Analityka

Nie zapominajmy, 偶e Pinterest posiada w艂asne narz臋dzie do analityki. Pozwoli nam ona na planowanie oraz adaptacj臋 do spo艂eczno艣ci.

Patryk jest naszym specjalist膮 PPC, kt贸ry tak偶e zajmuj臋 si臋 analizami UX oraz projektami stron WWW, we wszystko wk艂ada 101% swoich si艂. 艢wietnie zorganizowany, co wi臋cej spragniony wiedzy. Absolwent Du艅skiej uczelni Business Academy Aarhus. Jego zainteresowania zawodowe skupiaj膮 si臋 na projektowaniu UX, zwinnych metodach zarz膮dzania projektami oraz p艂atnymi reklamami w systemie Google. W wolnym czasie Patryk po艣wi臋ca si臋 swojej najwi臋kszej pasji, czyli modelarstwu, kt贸rym zajmuje si臋 od 贸smego roku 偶ycia. Patryk gra tak偶e w gry komputerowe, jego ulubionym gatunkiem s膮 gry RPG.

LEAVE A COMMENT