Cze艣膰! W tym artykule dowiesz si臋, jakie s膮 trzy najcz臋艣ciej u偶ywane cele reklamowe dla e-commerce w systemie Facebook Ads. Oczywi艣cie konfiguracji reklamowych i strategii na konkretne konto mo偶e by膰 bardzo du偶o, ale te trzy w naszym przypadku sprawdzaj膮 si臋 zdecydowanie najlepiej, je艣li chodzi o budowanie ruchu na stronie, a tak偶e sprzeda偶 produkt贸w. 

Gdy tworzysz now膮 reklam臋, w pierwszym etapie musisz dokona膰 tak naprawd臋 najwa偶niejszego wyboru – zdecydowa膰 si臋 na cel kampanii. Do wyboru obecnie mamy ich a偶 11, a cz臋艣膰 z nich ma jeszcze cele ni偶szego poziomu – 艂膮cznie wi臋c kilkana艣cie opcji do selekcji. 

Cele reklamowe dla e-commerce w Facebook Ads (screen)

Na powy偶szym screenie zaznaczy艂em trzy cele reklamowe dla e-commerce, o kt贸rych jest ten artyku艂 – Ruch, Konwersje oraz Sprzeda偶 z katalogu. Kilka s艂贸w o ka偶dym z nich znajdziesz poni偶ej 馃檪

Cel – Ruch

Celem kampanii skierowanych na 鈥渞uch鈥 jest鈥 budowanie ruchu 馃檪 Tak najpro艣ciej mo偶na to okre艣li膰 i nie ma w tym 偶adnego przek艂amania. Dzi臋ki temu celowi z du偶ym prawdopodobie艅stwem uda nam si臋 przyci膮gn膮膰 na stron臋 wielu u偶ytkownik贸w i to relatywnie niskim kosztem (taniej, ni偶 przy u偶yciu innych cel贸w). Kampanie na 鈥渞uch鈥 cechuj膮 si臋 niskim CPC (Cost Per Click – koszt klikni臋cia), a sam Facebook, gdy prosimy go w ten spos贸b o przyci膮gni臋cie wielu os贸b do witryny, wy艣wietla reklam臋 takim u偶ytkownikom, kt贸rzy prawdopodobnie b臋d膮 ch臋tni, by w ni膮 klikn膮膰 i przej艣膰 do sklepu. 

Cel Ruch cz臋sto sprawdza w przypadku os贸b 鈥渮imnych鈥, kt贸re prawdopodobnie nie znaj膮 jeszcze marki. Chcemy w贸wczas, by zapoznali si臋 oni ze stron膮 i z nasz膮 ofert膮. Staramy si臋 przy tym uzyska膰 jak najni偶szy koszt klikni臋cia, dzi臋ki ciekawej i estetycznej kreacji reklamowej, kt贸ra jednocze艣nie b臋dzie mia艂a w sobie to 鈥渃o艣鈥, co spowoduje przej艣cie do witryny. 

W celu Ruch mamy 艂膮cznie kilka konfiguracji optymalizacji reklamy. S膮 to:

  • Wy艣wietlenie strony docelowej
  • Klikni臋cia linku – p艂acenie za klikni臋cie
  • Klikni臋cia linku – p艂acenie za wy艣wietlenia reklamy
  • Unikatowy zasi臋g dzienny
  • Wy艣wietlenia reklamy

W InMarketing najcz臋艣ciej u偶ywamy optymalizacji 鈥渨y艣wietlenie strony docelowej鈥 lub 鈥渒likni臋cia linku鈥 z opcj膮 p艂atno艣ci za poszczeg贸lne klikni臋cia – te dwa modele sprawdzaj膮 nam si臋 najlepiej, ale pozosta艂e opcje r贸wnie偶 s膮 ciekawe, je偶eli zale偶y nam na konkretnych ustawieniach. W 鈥渦nikatowym zasi臋gu dziennym鈥 reklama nie wy艣wietli si臋 u偶ytkownikowi wi臋cej ni偶 raz dziennie, a z kolei w 鈥渨y艣wietleniach鈥 b臋dzie wy艣wietla膰 si臋 tak cz臋sto, jak tylko si臋 da. 

Czy cel Ruch mo偶e bezpo艣rednio spowodowa膰 sprzeda偶 produkt贸w? Oczywi艣cie, klient mo偶e skusi膰 si臋 na zakup ju偶 przy pierwszej wizycie rozpocz臋tej po klikni臋ciu w reklam臋 z tym celem, jednak statystycznie, przy dobrze prowadzonych kampaniach, przynosi on mniej sprzeda偶y ni偶 cele Konwersje, czy Sprzeda偶 z katalogu, o kt贸rych dowiesz si臋 wi臋cej w kolejnych cz臋艣ciach artyku艂u.

Cel – Konwersje

Je偶eli wybieramy cel Konwersje to w pierwszej kolejno艣ci musimy zdefiniowa膰, czym jest dla nas konwersja, kt贸r膮 chcemy osi膮gn膮膰. Wybieramy j膮 z listy rozwijanej na poziomie tworzenia zestawu reklam – mamy do dyspozycji przede wszystkim standardowe zdarzenia, jak np. wy艣wietlenie zawarto艣ci, dodanie do koszyka, przej艣cie do kasy, zakup, kontakt czy uko艅czenie rejestracji. Je偶eli zdefiniowali艣my w艂a艣nie zdarzenia niestandardowe (np. wype艂nienie konkretnego formularza na stronie), to w贸wczas w li艣cie rozwijanej r贸wnie偶 b臋d膮 one do wyboru (je偶eli chocia偶 raz piksel Facebooka zarejestrowa艂 to zdarzenie). 

M贸wi膮c wprost – o ile w przypadku celu Ruch, stawiamy na du偶y ruch na stronie, to w przypadku poszczeg贸lnych konwersji stawiamy w艂a艣nie na te konwersje. Najcz臋艣ciej taki zestaw reklam kieruje si臋 do u偶ytkownik贸w 鈥渃iep艂ych鈥, znaj膮cych ju偶 mark臋 (np. do remarketingu), lecz, jak pokazuj膮 r贸偶ne do艣wiadczenia, takie kampanie mog膮 te偶 dobrze zadzia艂a膰 w艣r贸d os贸b nowych, nie znaj膮cych firmy. 

Wa偶n膮 i cz臋sto zapomnian膮 kwesti膮 jest to, 偶e Facebook musi wiedzie膰, czym jest dana konwersja, wi臋c musi si臋 wcze艣niej tego nauczy膰. 呕eby to zrobi膰 musi ju偶 po prostu do takich konwersji doj艣膰 wcze艣niej – m贸wi si臋 o 50 konwersjach na jeden zestaw, lecz to i tak tylko pocz膮tek optymalizacji. Oczywi艣cie im wi臋cej zdarze艅 w przesz艂o艣ci, tym lepiej dla Facebooka pod k膮tem skuteczno艣ci mechanizmu dzia艂ania. Jednym z cz臋stszych b艂臋d贸w, pope艂niany przez nowe, zaczynaj膮ce sklepy, jest ustawianie kampanii na dzia艂ania sprzeda偶owe, nie maj膮c na stronie ani jednego zarejestrowanego zdarzenia – w贸wczas Facebook dzia艂a troch臋 na 艣lepo 馃檪

Wi臋cej o b艂臋dach pope艂nianych w reklamach znajdziesz w tym artykule: Reklamy na Facebooku 鈥 8 najcz臋stszych b艂臋d贸w pocz膮tkuj膮cych

W sklepie e-commerce teoretycznie najlepsz膮 konwersj膮 do optymalizacji jest oczywi艣cie 鈥渮akup鈥 – w贸wczas celem Facebooka jest wy艣wietlenie reklamy takim u偶ytkownikom, kt贸rzy z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem nie tylko wejd膮 na stron臋, ale dokonaj膮 zakupu. Musimy jednak ca艂y czas pami臋ta膰, 偶e wcze艣niej musi do takich zakup贸w doj艣膰, aby Facebook rozumia艂 to zdarzenie. Innymi popularnymi zdarzeniami jest 鈥渄odanie do koszyka鈥 lub te偶 np. 鈥渒ontakt鈥 czy 鈥減rzes艂anie zg艂oszenia鈥 (je偶eli na stronie nie mamy produkt贸w, ale mamy formularz). 

Cel – Sprzeda偶 z katalogu

呕eby skorzysta膰 z celu Sprzeda偶 z katalogu, jak sama nazwa wskazuje, musimy mie膰 stworzony katalog produkt贸w (istotne jest te偶 to, 偶e nie mo偶emy tego dokona膰 nie maj膮c Mened偶era firmy i korzystaj膮c tylko z prywatnego konta reklamowego).  W momencie tworzenia reklamy musimy wybra膰 z kt贸rego katalogu chcemy skorzysta膰, a nast臋pnie z kt贸rego zestawu produkt贸w (mo偶emy je wcze艣niej r臋cznie stworzy膰). 

Sprzeda偶 z katalogu to bardzo specyficzny typ reklamy. U偶ytkownik widzi wybrane produkty z katalogu, a je偶eli u偶yjemy remarketingu do os贸b np. ogl膮daj膮cych produkty i skorzystamy z dynamicznego formatu, to u偶ytkownikom powinny wy艣wietla膰 si臋 dok艂adnie te produkty, kt贸re ogl膮dali, a tak偶e produkty podobne (jednak nadal mieszcz膮ce si臋 w stworzonych przez nas zestawie reklam). Jest to bardzo skuteczny format reklamy i pozwala nam na przypomnienie potencjalnemu klientowi o tym, co go w jaki艣 spos贸b ju偶 wcze艣niej zainteresowa艂o. Cz臋sto u偶ywany przez nas typ kampanii w Sprzeda偶y w katalogu to 鈥渟przeda偶 krzy偶owa produkt贸w鈥, kt贸ra pozwala na reklamowanie wybranego zestawu w艣r贸d os贸b, kt贸re zakupi艂y inny zestaw. Umo偶liwia nam to na przyk艂ad na dosprzedawanie produkt贸w komplementarnych i mocno t臋 opcj臋 polecamy 馃檪

Produkty zaci膮gane s膮 automatycznie dzi臋ki feedowi (plik XML) ze strony internetowej. Musimy ustawi膰 jego automatyczn膮 aktualizacj臋 (np. 2 razy dziennie), tak aby po zmianach na stronie, Facebook r贸wnie偶 zaczytywa艂 poprawne produkty z poprawnymi danymi. Co ciekawe, podczas tworzenia kreacji reklamowej mo偶emy wybra膰, w jakiej formie wy艣wietla膰 si臋 b臋d膮 produkty. Istnieje mo偶liwo艣膰 modyfikacji zar贸wno nag艂贸wka (mo偶emy np. wy艣wietla膰 nazw臋 z cen膮 albo nazw臋 z opisem itd.), jak i grafiki (mo偶emy doda膰 np. logo firmy albo wy艣wietli膰 obni偶on膮 cen臋). Opcji jest naprawd臋 sporo i zach臋camy do spr贸bowania tak偶e tej formy reklamy 馃檪

Przyk艂ad reklamy z celem Sprzeda偶 z katalogu:

Cele reklamowe dla e-commerce - cel sprzeda偶 z katalogu (screen)

Cele reklamowe dla e-commerce – podsumowanie

Tak jak wspomnia艂em na pocz膮tku artyku艂u – to nie jedyne cele, jakich mo偶na i nale偶y u偶ywa膰 przy promowaniu sklepu e-commerce. W idealnym 艣wiecie i przy du偶ych bud偶etach reklamowych warto te偶 tworzy膰 kampanie buduj膮ce 艣wiadomo艣膰 (zasi臋g oraz rozpoznawalno艣膰 marki), warto zwi臋ksza膰 swoj膮 liczb臋 polubie艅 profilu (aktywno艣膰 – polubienia strony) czy te偶 promowa膰 swoje najlepsze posty i chwali膰 si臋 contentem (aktywno艣膰 – aktywno艣膰 dotycz膮ca posta). W imieniu InMarketing 偶ycz臋 udanych kampanii i samych wysokich ROAS鈥櫭硍!