Reklama Google Ads to, obok reklamy Facebook Adsnajpopularniejsze narz臋dzie u偶ywane przez przedsi臋biorc贸w oraz marketer贸w w 艣wiecie e-reklamy. W reklam臋 Google, wg oficjalnych danych Alphabet Inc. (w艂a艣ciciela platformy Google Ads), zainwestowa艂o ju偶 ponad milion firm. Jest to imponuj膮cy wynik, zwa偶ywszy na fakt, 偶e system reklamowy Google jest na rynku nieca艂e 20 lat, a jego gwa艂towny rozw贸j rozpocz膮艂 si臋 dopiero w ostatnich kilku latach. 

Niewa偶ne, czy jeste艣 w艂a艣cicielem niewielkiego zak艂adu produkcyjnego, prowadzisz jednoosobow膮 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 czy zarz膮dzasz korporacj膮, w kt贸rej zatrudnione s膮 setki lub tysi膮ce pracownik贸w. Niezale偶nie od bran偶y w kt贸rej dzia艂asz, reklama Google Ads to system, kt贸ry oferuje reklamy dopasowanego do ka偶dego typu biznesu. 

Co oferuje system reklamy Google Ads?

Pewnie zadajesz sobie pytanie, jak to jest mo偶liwe, 偶e ka偶dy przedsi臋biorca mo偶e skorzysta膰 z reklam w Google? Odpowied藕 na to pytanie jest dosy膰 prosta. System reklam Google Ads jest z艂o偶ony – oferuje wiele mo偶liwo艣ci oraz zastosowa艅 reklamy, dopasowanych do Twoich potrzeb. W jego ofercie znajduj膮 si臋 reklamy:

  • tekstowe w wyszukiwarce,
  • banerowe w sieci partnerskiej Google,
  • wideo wy艣wietlane m.in. na Youtube,
  • produktowe, tzw. zakupy Google,
  • promocja aplikacji,
  • reklamy w gmail.

W tym artykule chcia艂bym przedstawi膰 Ci najpopularniejsze typy kampanii i oferowane przez nie mo偶liwo艣ci, a tak偶e przyk艂ady ich wykorzystania. 

Dlaczego reklama w google ads jest skuteczna i czy warto w ni膮 zainwestowa膰?

Zaznaczy艂em ju偶, 偶e reklama Google jest odpowiednia dla ka偶dego biznesu, powo艂uj膮c si臋 na mo偶liwo艣ci systemu. Zdaj臋 sobie spraw臋, 偶e dla wielu przedsi臋biorc贸w (mo偶e i dla Ciebie?) to za ma艂o. Dlatego te偶 chcia艂bym om贸wi膰 inne zalety reklamy w Google, kt贸re pomog膮 Ci podj膮膰 decyzj臋 o wej艣ciu w reklamy Google Ads

Kierowanie reklamy Google jako przyk艂ad przewagi nad tradycyjnymi reklamami w prasie lub telewizji

Pierwsz膮 i niepodwa偶aln膮 zalet膮 reklamy Google jest precyzyjne kierowanie reklam. Oznacza to, 偶e nie musisz si臋 ju偶 martwi膰 czy reklama wy艣wietlana w przerwie reklamowej dotar艂a akurat do os贸b, kt贸re zainteresowane s膮 twoimi produktami i us艂ugami. Platforma Google Ads w zale偶no艣ci od typu kampanii, jak膮 wybierzesz, pozwala ci na przyk艂ad na dotarcie do os贸b, kt贸re wpisuj膮 okre艣lone frazy do wyszukiwarki Google. 

Naszym przyk艂adem niech b臋dzie trener personalny z Warszawy, kt贸ry my艣li o rozwoju swojego biznesu, poszukuj膮c nowych klient贸w w lokalizacji, w kt贸rej mieszka. Taki trener mo偶e skorzysta膰 z reklamy w wyszukiwarce i reklamowa膰 si臋, tylko i wy艂膮cznie, na nast臋puj膮ce s艂owa kluczowe:

  • dobry trener personalny warszawa, 
  • trener personalny warszawa wolne terminy,
  • trener personalny warszawa 偶oliborz,
  • tani trener personalny warszawa.

Jest du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e reklama w wyszukiwarce wy艣wietlana na przytoczone s艂owa kluczowe, b臋dzie bardzo skuteczna. Dlaczego? Poniewa偶 wy艣wietlana jest osobom, kt贸re poszukuj膮 us艂ug z zakresu treningu personalnego. Takie doprecyzowanie i kierowanie kampanii reklamowej pozwala na znacz膮ce oszcz臋dno艣ci – nie p艂acisz systemowi Google Ads za klikni臋cia wykonane przez przypadkowe osoby, ale za takie, kt贸re z du偶ym prawdopodobie艅stwem b臋d膮 chcia艂y skorzysta膰 z twoich us艂ug. 

Taki typ sprecyzowanego kierowania nie dotyczy wy艂膮cznie reklam w wyszukiwarce. W przypadku reklam banerowych w sieci partnerskiej Google Ads umo偶liwia on m.in. kierowanie reklam na obszary zainteresowa艅 odbiorc贸w, tematy witryn oraz  miejsca docelowe i s艂owa kluczowe w tre艣ci witryn. 

Je偶eli wi臋c posiadasz sklep internetowy, kt贸ry zajmuje si臋 mod膮 i sprzedaje ubrania, mo偶esz skierowa膰 swoje reklamy banerowe (reklama banerowa to inaczej reklama wykorzystuj膮ca grafik臋) tylko i wy艂膮cznie do segmentu odbiorc贸w interesuj膮cych si臋 mod膮 albo te偶 sprecyzowa膰 kierowanie na okre艣lone tematy witryn. Wtedy reklama Google b臋dzie wy艣wietlana ju偶 nie wszystkim odbiorcom zainteresowanym mod膮, ale tym, kt贸rzy odwiedzaj膮 witryny internetowe, o tematyce modowej.

Podobne zasady sprecyzowanego kierowania reklamy Google Ads dotycz膮 wszystkich typ贸w reklam, r贸偶ni膮 si臋 one jedynie mo偶liwo艣ciami, kt贸re udost臋pni艂 na system Google Ads. 

Precyzyjny cel kampanii reklamowej Google Ads – spos贸b na optymalizacj臋 reklamy

Kolejn膮 zalet膮 reklamy Google jest precyzyjny wyb贸r cel贸w kampanii. Czym jest cel kampanii? To nic innego, jak to, co chcesz osi膮gn膮膰. Je偶eli jeste艣 pocz膮tkuj膮cym blogerem i zale偶y Ci na tym, aby wygenerowa膰 ruch na swoim blogu to naturalnym celem kampanii b臋dzie wyb贸r opcji 鈥渞uch w witrynie鈥; je偶eli zale偶y ci na promocji aplikacji i zwi臋kszeniu liczby jej instalacji, to Twoim celem b臋dzie 鈥減romocja aplikacji鈥; natomiast je偶eli posiadasz sklep internetowy, to warto zastanowi膰 si臋 nad wybraniem celu 鈥渟przeda偶鈥 lub 鈥減otencjalni klienci鈥. Nie ka偶dy typ kampanii oferuje te same mo偶liwo艣ci definiowania naszych cel贸w. Wa偶ne jest natomiast odpowiednie dobranie celu w stosunku do naszych za艂o偶e艅. Informujemy wtedy system Google Ads na czym najbardziej nam zale偶y, a jego algorytmy dostosowuj膮 i optymalizuj膮 ca艂膮 kampani臋 pod nasze potrzeby. 

Wybranie odpowiedniego celu i optymalizacja kampanii to jeden z najcz臋stszych problem贸w pocz膮tkuj膮cych reklamodawc贸w oraz przedsi臋biorc贸w, dlatego warto si臋 zastanowi膰 nad profesjonalnie prowadzonymi kampaniami Google Ads. W InMarketing mo偶emy si臋 pochwali膰 dziesi膮tkami efektywnych kampanii google ads. Je偶eli potrzebujesz pomocy, skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 – Kub膮 Wojciechowskim (zadzwo艅 518 337 393). 

Pomiar koszt贸w i efekt贸w kampanii reklamowej miar膮 sukcesu Twojego biznesu

Przechodz膮c do kolejnej zalety Google Ads i reklamy w Google, nie spos贸b nie wspomnie膰 o mo偶liwo艣ci 艣cis艂ej kontroli bud偶et贸w oraz dost臋pnej analityki kampanii reklamowej i jej sk艂adnik贸w. 

W przypadku ustalania bud偶et贸w, Google Ads umo偶liwia Ci wybranie:  

  • bud偶et贸w dziennych, czyli sumy, kt贸r膮 chcesz wyda膰 w ci膮gu jednego dnia kampanii, 
  • bud偶et贸w ca艂kowitych, czyli bud偶etu ustawianego na ca艂y czas trwania kampanii,
  • bud偶et贸w wsp贸lnych. Jest to opcja bardziej zaawansowana, kt贸ra pozwala na okre艣lenie bud偶etu wsp贸lnego dla kilku kampanii, np. dw贸ch kampanii reklamowych w wyszukiwarce oraz jednej kampanii banerowej. Kombinacje mog膮 by膰 oczywi艣cie inne i zale偶膮 wy艂膮cznie od tego, ile kampanii prowadzisz i jak wygl膮da twoje konto reklamowe w systemie Google Ads.

Pami臋taj, 偶e niezale偶nie od tego, jaki bud偶et wybierzesz i jakim bud偶etem dysponujesz, system Google Ads nie wyda wi臋cej ni偶 to, co zdefiniujesz w ustawieniach bud偶etu. 

Druga zaleta bud偶et贸w Google Ads to model rozlicze艅. Jest to troch臋 bardziej skomplikowane zagadnienie reklamy Google. W du偶ym skr贸cie, oznacza spos贸b w jaki chcesz si臋 rozlicza膰 za Twoje reklamy. Mo偶esz wybra膰 kilka modeli rozlicze艅, ale nie wszystkie s膮 dost臋pne dla ka偶dego typu kampanii. Najwa偶niejsze z nich to:

  • CPM oznacza, 偶e p艂acisz za liczb臋 wy艣wietle艅 reklamy, niezale偶nie od tego ile os贸b zdecyduje si臋 na jej klikni臋cie, 
  • CPC oznacza, 偶e p艂acisz za liczb臋 klikni臋膰 w reklam臋, a nie wy艣wietle艅 reklamy,
  • CPV oznacza, 偶e p艂acisz za ka偶de obejrzenie Twojej reklamy wideo. Najcz臋艣ciej dotyczy to reklam wideo, kt贸re wy艣wietlane s膮 w serwisie youtube,
  • CPA oznacza, 偶e p艂acisz za ka偶d膮 podj臋t膮 akcj臋 przez u偶ytkownik贸w. Akcj膮 mo偶e by膰, np. zakup w twojej witrynie czy wype艂nienie formularza,
  • CPL oznacza, 偶e p艂acisz za ka偶dy pozostawiony kontakt, np. gdy u偶ytkownik wype艂ni艂 formularz i pozostawi艂 kontakt do siebie,
  • CPS oznacza, 偶e p艂acisz za ka偶d膮 sprzeda偶 us艂ugi lub produktu dokonan膮 pod wp艂ywem reklamy. 

Nie b臋d臋 ukrywa膰, 偶e jest to zagadnienie dosy膰 z艂o偶one, a naliczanie koszt贸w reklam, chocia偶 mog艂oby si臋 wydawa膰 proste w wyznaczaniu, w rzeczywisto艣ci jest powodem cz臋stych niepowodze艅 kampanii reklamowych w Google. Przyk艂adowo, model rozlicze艅 CPA (za podj臋cie okre艣lonej akcji w witrynie, np. zakupu) wydaje si臋 najrozs膮dniejszy w przypadku sklep贸w internetowych, jednak nie zawsze tak jest, a dodatkowo dost臋pny jest on dopiero po konfiguracji 艣ledzenia konwersji w witrynie. Wybranie modeli rozlicze艅 cz臋sto wymaga test贸w, kt贸re pozwalaj膮 na okre艣lenie, czy dla Twojego biznesu i bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz, bardziej op艂acalne jest rozliczenia si臋 za klikni臋cia, wy艣wietlenia, a mo偶e w艂a艣nie za podj臋cie akcji. 

Je偶eli chodzi o analityk臋 kampanii reklamowej to Google Ads umo偶liwia sprawdzenie wielu wsp贸艂czynnik贸w, kt贸re pomog膮 Ci w okre艣leniu efektywno艣ci Twoich reklam Google. Najwa偶niejsze z nich to:

  • CTR, jest to stosunek klikni臋膰 do ilo艣ci wy艣wietle艅 reklamy. Informuje Ci臋 przede wszystkim o tym, czy twoja reklama jest skuteczna. Je偶eli CTR jest niski, prawdopodobnie kreacja reklamy wymaga poprawy lub zestaw reklamowy, w kt贸rym znajduj膮 si臋 s艂owa kluczowe lub grupy docelowe odbiorc贸w, jest nieodpowiednio dobrany do oferty, kt贸r膮 reklamujesz,
  • CPC/CPM, informuje Ci臋 o jednostkowym koszcie klikni臋cia lub wy艣wietlenia reklamy 1000 razy. Zale偶y on przede wszystkim od bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz, a tak偶e jako艣ci twojej reklamy,
  • ROAS, to wsp贸艂czynnik okre艣laj膮cy, jaki jest zwrot z nak艂ad贸w reklamy. Przyk艂adowo, je偶eli wydasz 1000 z艂otych na reklam臋, a przych贸d b臋dzie wynosi艂 2000 z艂otych, wtedy tw贸j ROAS wyniesie 200%,
  • Wsp贸艂czynnik konwersji, to informacja o ilo艣ci konwersji dokonanych przez odbiorc贸w w stosunku do liczby klikni臋膰 w reklam臋 wyra偶ona w procentach. Niski wsp贸艂czynnik konwersji informuje Ci臋 o tym, 偶e ruch sprowadzany do witryny jest niskiej jako艣ci. Konieczna jest wtedy optymalizacja zestawu reklamowego. Oznacza to, 偶e musisz zmieni膰 s艂owa kluczowe, na kt贸re wy艣wietlasz reklam臋 lub wybra膰 inny segment grupy odbiorc贸w.

Wymienione wsp贸艂czynniki nale偶膮 do tych najwa偶niejszych w艣r贸d dziesi膮tek innych, kt贸re mo偶esz sprawdzi膰 w Google Ads. Jest to opcja niezwykle przydatna, pozwala Ci na sta艂膮 optymalizacj臋 kampanii, kt贸ra podobnie jak poprzednie zalety, o kt贸rych pisa艂em, przyczynia si臋 do obni偶enia koszt贸w reklam w Google a tak偶e do osi膮gni臋cia wi臋kszych sukces贸w Twoich kampanii. 

Reklama w Google Ads i jej zasi臋g, formaty i najpopularniejsze serwisy internetowe jako wyznacznik dominuj膮cej pozycji Google Ads

Pisz膮c o reklamach Google, nie mog臋 pomin膮膰 faktu, 偶e docieraj膮 one do ponad 90% wszystkich u偶ytkownik贸w internetu. Wy艣wietlaj膮 si臋 w wyszukiwarce Google – najpopularniejszej w Polsce, u偶ywanej przez ponad 98% polskich internat贸w. Dodatkowo reklama w Google Ads to tak偶e reklama na najwi臋kszym portalu wideo – Youtube. W listopadzie 2018 roku Youtube u偶ywany by艂 przez ponad 19 milion贸w u偶ytkownik贸w w Polsce, kt贸rzy wygenerowali ponad miliard ods艂on tego serwisu! Je偶eli to nie wystarczy, to warto wspomnie膰 o 10 milionach indywidualnych kont pocztowych w serwisie Gmail – zreszt膮 najpopularniejszym w Polsce. Do tego dochodzi mo偶liwo艣膰 reklamowania si臋 w Google Play – sklepie z aplikacjami, a tak偶e na setkach tysi臋cy polskich witryn internetowych, kt贸re s膮 partnerami w sieci partnerskiej Google. 

Google Ads to gigantyczny system reklamowy, kt贸ry pozwala dotrze膰 z ka偶dego typu reklam膮 (wideo, tekstow膮, graficzn膮) do praktycznie ka偶dego u偶ytkownika Internetu w Polsce. Przyk艂adowo, je偶eli Tw贸j potencjalny klient nie przebywa w serwisie YouTube ani nie posiada poczty w Gmailu, to prawdopodobnie w ko艅cu natknie si臋 na reklam臋 graficzn膮 wy艣wietlan膮 w witrynach partnerskich Google, kt贸re odwiedza. Jedynym ograniczeniem dla reklam Google jest Twoja wyobra藕nia. Sposob贸w na dotarcie do Twoich potencjalnych klient贸w jest wiele, a Google Ads oferuje wi臋kszo艣膰 z nich, pocz膮wszy od r贸偶nych typ贸w reklam, sko艅czywszy na doborze urz膮dze艅, na kt贸rych chcesz wy艣wietla膰 reklamy. Mog膮 to by膰, np. jedynie telefony kom贸rkowe lub te偶 komputery osobiste.

A co je艣li prowadz臋 klub muzyczny/nocny, a wi臋kszo艣膰 moich klient贸w poszukuje moich us艂ug w pi膮tek wieczorem? Google Ads umo偶liwia Ci wy艣wietlanie reklam Google w konkretnych godzinach i dniach, tak偶e je偶eli Twoimi potencjalnymi klientami s膮 zm臋czeni prac膮 i poszukuj膮cy chwili rozrywki odbiorcy, to Google Ads tak偶e jest dla Ciebie. Prawie bym zapomnia艂! Je艣li prowadzisz klub muzyczny, to odradzam Ci reklamowa膰 si臋 w sobot臋 rano. Zapewne wtedy nikt nie poszukuje Twoich us艂ug (to tak偶e mo偶esz ustawi膰 na platformie Google Ads). 

Personalizacja tre艣ci a reklama Google Ads – poka偶 odbiorcom to, co chc膮 zobaczy膰

Wspomnia艂em wcze艣niej o mo偶liwo艣ci wy艣wietlania reklam w najpopularniejszych serwisach internetowych. Warto tak偶e zaznaczy膰, 偶e reklama Google jest wysoce personalizowana. Co to oznacza?

Przyk艂adowo, je偶eli prowadzisz sklep jubilerski, to Google Ads umo偶liwia Ci stworzenie reklam tekstowych, za pomoc膮 kt贸rych nie tylko sprowadzisz nowych odbiorc贸w do Twojego sklepu, ale zachowasz tak偶e wizerunek marki wypracowywany przez lata. Reklamy w wyszukiwarce Google pozwalaj膮 na tworzenie tre艣ci reklam dopasowanych bezpo艣rednio do Twoich potrzeb. W przypadku reklam banerowych oraz wideo reklama Google tak偶e umo偶liwia tworzenie w艂asnych tre艣ci, kt贸re nast臋pnie spe艂niaj膮 rol臋 reklamow膮. 

Profesjonalne kampanie Google Ads – om贸wienie najwa偶niejszych typ贸w kampanii

Google Ads, jak ju偶 wspomina艂em, to platforma umo偶liwiaj膮ca tworzenie wielu typ贸w kampanii. W tym artykule zajmiemy si臋 om贸wieniem czterech, najpopularniejszych i najskuteczniejszych kampanii, kt贸re wykorzystywane s膮 na co dzie艅 przez tysi膮ce przedsi臋biorstw na ca艂ym 艣wiecie. 

Reklama Google Ads w sieci wyszukiwania – reklama tekstowa w wyszukiwarce.

Reklama Google Ads w sieci wyszukiwania to reklama, kt贸ra wy艣wietlana jest Twoim potencjalnym klientom w momencie, gdy wpisz膮 oni odpowiednia fraz臋 do wyszukiwarki Google. Platforma Googole Ads umo偶liwia tak偶e wy艣wietlanie reklam tekstowych u tysi臋cy partner贸w sieci wyszukiwania, do kt贸rych nale偶膮 m.in. Onet czy Interia. Za pomoc膮 platformy Google Ads ustawiasz w kampanii, jakie s艂owa kluczowe odpowiadaj膮 bezpo艣rednio Twoim produktom lub us艂ugom, a nast臋pnie tworzysz kreacj臋 reklamow膮, kt贸ra zach臋ca odbiorc贸w do klikni臋cia w reklam臋. 

reklama google ads - przyk艂ad

Dodatkowo, w reklamach w wyszukiwarce Google umo偶liwia dodawanie rozszerze艅 reklamy. Rozszerzenie reklamy to nic innego, jak dodatkowe informacje zach臋caj膮ce potencjalnych klient贸w do wybrania Twojej firmy. Przyk艂adowo, je偶eli prowadzisz stacjonarny sklep z zabawkami dla dzieci, to opr贸cz podstawowego tekstu reklamy, kt贸ry obejmuje:

  • dwa lub wi臋cej nag艂贸wk贸w po 30 znak贸w,
  • opis reklamy miesz膮cy si臋 w granicach 90 znak贸w,
  • ko艅cowy URL, czyli miejsce, do kt贸rego dotrze odbiorca po klikni臋ciu reklamy.

 Mo偶esz doda膰 rozszerzenia:

  • lokalizacji informuj膮ce Twoich potencjalnych klient贸w o fizycznej lokalizacji sklepu, 
  • po艂膮cze艅, aby zach臋ci膰 do kontaktu telefonicznego, 
  • cen, informuj膮ce o produktach oraz ich cenach,
  • link贸w do podstron, wprowadzane cz臋sto, gdy zale偶y nam na przekierowaniu odbiorc贸w na konkretne podstrony serwisu, np. kontakt,
  • obja艣nie艅, umo偶liwiaj膮ce dodanie dodatkowego tekstu, np. informacji o bezp艂atnej dostawie przy zam贸wieniu online. 

Wykorzystanie wszystkich mo偶liwo艣ci oferowanych przez Google Ads jest kluczowe. Dzi臋ki zastosowaniu rozszerze艅 Twoja reklama zajmuje wi臋cej miejsca w wyszukiwarce, a wi臋c jest lepiej widoczna dla potencjalnych klient贸w. Dodatkowo, stosowanie poprawnych tekst贸w reklamowych oraz rozszerze艅 reklamy tekstowej pozwala odbiorcom lepiej zrozumie膰 charakter Twojego biznesu, przez co unikniesz op艂at za klikni臋cia, kt贸re z du偶ym prawdopodobie艅stwem nie prze艂o偶y艂yby si臋 na zakupy w Twojej witrynie. 

Reklama Google Ads w sieci partnerskiej

Reklamy w sieci partnerskiej to reklamy tekstowe, graficzne/banerowe oraz wideo wy艣wietlane na stronach partner贸w Google. Do sieci partnerskiej Google nale偶膮 zar贸wno najwi臋ksze w Polsce serwisy, tj. Onet czy Interia, ale tak偶e mniejsze portale, kt贸re wsp贸艂dzia艂aj膮 z platform膮 Google na zasadach programu AdSense. Sie膰 reklamowa Google dociera do ponad 90% u偶ytkownik贸w Internetu. Platforma Google Ads umo偶liwia precyzyjne kierowanie reklam w sieci reklamowej do okre艣lonych grup odbiorc贸w. Mog膮 to by膰 osoby zainteresowane lub wykazuj膮ce si臋 aktywno艣ci膮 zwi膮zan膮 z dan膮 tematyk膮, np. sportowymi samochodami. Z drugiej strony, mo偶emy wybra膰 tematyk臋 lub s艂owa kluczowe pojawiaj膮ce si臋 w witrynach i na podstawie tych danych emitowa膰 reklam臋. 

Najcz臋stszym formatem reklam wybieranym dla reklam w sieci partnerskiej jest reklama graficzna/reklama banerowa Google. Reklama banerowa to reklama zawieraj膮ca grafik臋 oraz tekst, kt贸ry powinien zach臋ca膰 odbiorc贸w do klikni臋cia w banner i przej艣cia do Twojego witryny. W przypadku graficznych reklam banerowych typowymi rozmiarami, najcz臋艣ciej stosowanymi w kampaniach reklamowych s膮: 

  • 300x250px                                           
  • 728x90px
  • 320x50px
  • 300x600px
  • 320x100px
  • 970x90px
  • 250x250px
  • 468x60px
  • 200x200px
  • 336x280px
  • 300x250px

Poni偶ej prezentujemy przyk艂ad reklamy banerowej w sieci partnerskiej Google

reklama Google ads - banerowa

Najwa偶niejsze wskaz贸wki tworzenia skutecznych reklam banerowych w sieci reklamowej Google.

  • Zadbaj o odpowiedni膮 kompozycj臋 element贸w graficznych. Postaraj si臋, aby najwa偶niejsze elementy baneru reklamowego Google by艂y wypo艣rodkowane oraz symetryczne wzgl臋dem reszty;
  • Nie przesadzaj z kolorami. Kolorystyka wp艂ywa na emocje odbiorc贸w, a zatem na spos贸b, w jaki postrzegaj膮 oni Twoje produkty. We藕 pod uwag臋 identyfikacj臋 wizualn膮 Twojego biznesu, tzn. kolorystyk臋 Twojej witryny lub loga. Postaraj si臋, aby Tw贸j baner reklamowy wpasowa艂 si臋 w kolory Twojej witryny, tak aby zminimalizowa膰 ryzyko alienacji u odbiorc贸w, czyli poczucia obco艣ci wywo艂anego drastycznie innym stylem wizualnym pomi臋dzy reklam膮 a produktem lub witryn膮. Wi臋cej o kolorach w marketingu znajdziesz w tym artykule: Kolory w marketingu. Jakie maj膮 znaczenie dla firm?
  • Wybierz jeden font dla tekst贸w znajduj膮cych si臋 w reklamie banerowej. Najlepiej, gdy jest on taki sam jak ten, kt贸rego u偶ywasz we w艂asnej witrynie internetowej;
  • Stosuj kr贸tkie opisy produkt贸w lub us艂ug  – wska偶 bezpo艣rednio, czym jest produkt i jakie korzy艣ci mo偶e przynie艣膰 Twojemu potencjalnemu klientowi. W zale偶no艣ci od rozmiaru banera, dostosuj tekst reklamowy tak aby by艂 on czytelny. W przypadku mniejszych baner贸w zastan贸w si臋 nad kr贸tsz膮 form膮 przekazu, np. w postaci has艂a;
  • Umie艣膰 przycisk call to action, inaczej jest to wezwanie do dzia艂ania. W przypadku reklam banerowych / reklam graficznych Google jest to najcz臋艣ciej kr贸tki tekst, np. 鈥渙bejrzyj wi臋cej鈥 wyr贸偶niony graficznie – kontrastuj膮cy graficznie z t艂em na banerze reklamowym. Poprawne Call to Action pozwala na zwi臋kszenie skuteczno艣ci Twojej reklamy, szczeg贸lnie przyczynia si臋 do zwi臋kszenia liczby klikni臋膰 w baner reklamowy Google. 

Reklama Google Ads w serwisie Youtube – reklama Youtube

Reklama wideo w serwisie Youtube to reklama wy艣wietlana u偶ytkownikom podczas eksplorowania witryny Youtube. Reklama ta mo偶e by膰 wy艣wietlana przed, w trakcie lub po w艂a艣ciwym materiale, kt贸ry chc膮 obejrze膰 u偶ytkownicy tego portalu. Wspomnia艂em ju偶, 偶e w Polsce jest ponad 19 milion贸w u偶ytkownik贸w Youtube, kt贸rzy posiadaj膮 bardzo zr贸偶nicowane zainteresowania. Na platformie Youtube istniej膮 setki tysi臋cy kana艂贸w, kt贸re wraz z rozwojem platformy wyspecjalizowa艂y si臋 w tworzeniu tre艣ci, kt贸re interesuj膮 dan膮 grup臋 odbiorc贸w. Reklama Youtube jest wi臋c spor膮 szans膮 dla wielu przedsi臋biorstw, kt贸rych celem jest pokazywanie reklamy bardzo sprecyzowanej grupie odbiorc贸w zainteresowanych wybranymi tematami. 

reklama google ads - reklama na YT

Reklama sklepu Piotr i Pawe艂 w serwisie Youtube.

Reklama Youtube najcz臋艣ciej rozliczana jest w modelu opartym o koszt za wy艣wietlenie. Wed艂ug mojego do艣wiadczenia, reklama Youtube jest obecnie jedn膮 z najta艅szych form promowania biznesu w internecie. Wynika to g艂贸wnie z faktu mniejszej konkurencji, kt贸ra dopiero odkrywa mo偶liwo艣ci reklamowe platformy Youtube. 

Dodatkowo, je偶eli jeste艣 tw贸rc膮 youtubowym i zale偶y ci na promocji w艂asnego kana艂u, system reklamowy Google Ads umo偶liwia Ci tak偶e promocj臋 twojego kana艂u m.in. za pomoc膮 reklamy TrueView Discovery, kt贸ra wy艣wietlana jest powy偶ej wynik贸w wyszukiwania w YouTube lub na g贸rze kolumny zawieraj膮cej sugerowane inne filmy do obejrzenia. 

Podobnie jak w przypadku reklam w sieci partnerskiej, reklama Youtube pozwala na precyzyjne targetowanie. W艣r贸d ciekawszych mo偶liwo艣ci wy艣wietlania reklamy Youtube jest dobranie poszczeg贸lnych kana艂贸w lub nawet pojedynczych film贸w w  kampanii reklamowej, przed kt贸rymi chcemy wy艣wietli膰 reklam臋 wideo. 

Reklama remarketingowa – co to jest i dlaczego warto w ni膮 zainwestowa膰.

Reklama remarketingowa w Google to w du偶ym skr贸cie reklama skierowana do os贸b, kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 witryn臋 lub aplikacj臋. Dzi臋ki reklamom remarketingowym mo偶esz dociera膰 do odbiorc贸w, kt贸rzy ju偶 Ci臋 poznali, ale przyk艂adowo nie zdecydowali si臋 na zakupy lub kontakt telefoniczny.  Skuteczno艣膰 reklam remarketingowych jest bardzo wysoka. Znacznie ch臋tniej wydajemy pieni膮dze w sklepach marek, kt贸re znamy, bo wiemy wtedy czego si臋 po nich spodziewa膰 – wysokiej jako艣ci lub mo偶e niskiej ceny. 

Platforma Google Ads umo偶liwia wy艣wietlanie reklam remarketingowych w sieci wyszukiwania jak i w sieci partnerskiej. Oznacza to, 偶e Twoje reklamy remarketingowe Google b臋d膮 pojawia艂y si臋 zar贸wno w wyszukiwarce Google, jaki i na stronach lub aplikacjach partner贸w. Dodatkowo wszystkie wspomniane wcze艣niej typy i formaty reklamy – graficzne, tekstowe oraz wideo dost臋pne s膮 tak偶e dla reklam remarketingowych. 

Reklama remarketingowa Google wymaga jednak instalacji odpowiednio przygotowanego kodu, kt贸ry pozwala na tworzenie list remarketingowych. Lista remarketingowa to inaczej grupa os贸b, kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 witryn臋 w okre艣lonym czasie. Jest to zagadnienie bardziej skomplikowane, kt贸remu po艣wi臋c臋 kolejny wpis na naszym blogu firmowym InMarketing. 

Tymczasem, je偶eli jeste艣 zainteresowany b膮d藕 zainteresowana profesjonalnymi kampaniami Google Ads i nie wiesz od czego zacz膮膰 lub potrzebujesz pomocy przy obecnych kampaniach, skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 –  z pewno艣ci膮 opowie Ci, co mo偶emy dla Ciebie przygotowa膰.