Strona g艂贸wnaBlogMarketing przez por贸wnywarki cenowe – jak skutecznie sprzedawa膰 w internecie?

Marketing przez por贸wnywarki cenowe – jak skutecznie sprzedawa膰 w internecie?

Por贸wnywarki cenowe to inaczej witryny internetowe gromadz膮ce oferty produktowe zewn臋trznych firm. G艂贸wnym celem por贸wnywarek cenowych jest udost臋pnianie informacji o ofercie z naciskiem na jej cen臋. Pozwala to u偶ytkownikom na por贸wnanie najlepszych ofert i przej艣cie do witryny sklepu, kt贸ra w drodze selekcji zosta艂a wybrana przez u偶ytkownika. W Polsce z agregator贸w cen, czyli por贸wnywarek cenowych, korzysta ponad 70% u偶ytkownik贸w internetu. Jest to wi臋c kana艂 marketingowy, kt贸remu warto si臋 przyjrze膰, szczeg贸lnie 偶e ruch sprowadzony do witryny sklepu z por贸wnywarki cenowej jest oceniany przez wi臋kszo艣膰 marketer贸w pozytywnie – szczeg贸lnie przez wzgl膮d na wysoki odsetek konwersji (w tym przypadku konwersja b臋dzie oznacza艂a zakup, a odsetek to % os贸b, kt贸re zdecydowa艂y si臋 na zakup po przej艣ciu do witryny z por贸wnywarki cenowej).


Dlaczego warto by膰 obecnym w por贸wnywarkach cenowych?

Z perspektywy biznesowej por贸wnywarki cen s膮 miejscem, w kt贸rym przedsi臋biorcy konkuruj膮 o potencjalnego klienta. Je偶eli Tw贸j biznes obecnie nie posiada wdro偶onej strategii marketingowej w internecie lub te偶 nie wykorzystuje 偶adnego z dost臋pnych kana艂贸w promocyjnych, warto rozwa偶y膰 czy por贸wnywarki cen to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Pocz膮tki por贸wnywarek cenowych w Polsce to w g艂贸wnej mierze konkurowanie za pomoc膮 cen. By艂 to czas, gdy dla wi臋kszo艣ci u偶ytkownik贸w istotna by艂a najni偶sza cena, i takie oferty by艂y najbardziej po偶膮dane. Dzisiaj znaczenie ceny spada i liczy si臋 ju偶 nie tylko fakt konkurowania cenami, ale tak偶e marka czy prezentacja oferty, a tak偶e zaufanie do biznesu, kt贸re poparte jest ocenami i komentarzami dodawanymi przez u偶ytkownik贸w por贸wnywarek. Je偶eli wi臋c prowadzisz biznes, a Twoj膮 przewag膮 konkurencj膮 nie jest cena, a np. jako艣膰 produkt贸w, to por贸wnywarki cen, wbrew powszechnej opinii, stanowi膮 odpowiednie miejsce dla Ciebie.聽

Dlaczego warto wykorzystywa膰 por贸wnywarki cenowe?

  • jest to dodatkowy kana艂 marketingowy, za pomoc膮 kt贸rego sprowadzasz u偶ytkownik贸w do Twojej witryny,
  • zwi臋kszasz swoj膮 widoczno艣膰 w sieci, co przek艂ada si臋 na wi臋kszy ruch w twojej witrynie,
  • mo偶esz poszerzysz grono swoich potencjalnych klient贸w, docieraj膮c do nowych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wcze艣niej nie znali Twojego biznesu,聽
  • budujesz zaufanie i mark臋; dzi臋ki opiniom i ocenom u偶ytkownik贸w Tw贸j biznes staje si臋 bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych klient贸w, przez co Twoja marka staje si臋 bardziej wiarygodna.聽

Por贸wnywarki cenowe – jak膮 wybra膰 z jakimi por贸wnywarkami wsp贸艂pracowa膰?

Na rynku jest obecnie dost臋pnych kilka por贸wnywarek cenowych, kt贸re gromadz膮 spor膮 liczb臋 u偶ytkownik贸w. R贸偶nice pomi臋dzy agregatami cen najcz臋艣ciej dotycz膮 w艂a艣nie liczby u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z witryny oraz modelu rozliczania si臋 z przedsi臋biorc膮. Dost臋pne por贸wnywarki cen to:

  • Ceneo.pl
  • Nokaut.pl
  • Skapiec.pl
  • Okazje.info

W przypadku tych czterech por贸wnywarek cen model rozliczania si臋 z przedsi臋biorc膮 najcz臋艣ciej polega na pobieraniu op艂aty od klikni臋cia w ofert臋 i przej艣cia do witryny Twojego biznesu – inaczej model CPC, czyli koszt za klikni臋cie.聽

Wyb贸r odpowiedniej por贸wnywarki cenowej stanowi cz臋sto spory problem dla przedsi臋biorcy. Najcz臋艣ciej rekomendowany jest start w najwi臋kszych wyszukiwarkach cenowych, gromadz膮cych najwi臋ksz膮 liczb臋 u偶ytkownik贸w – Ceneo.pl czy Nokaut.pl. Z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e dobrym dodatkiem do 鈥渙becno艣ci鈥 w najpopularniejszych agregatach cen jest tak偶e wej艣cie w mniej popularne por贸wnywarki cenowe – s膮 one gwarantem mniejszej liczby konkurent贸w, a przez to produkty oferowane przez Tw贸j biznes staj膮 si臋 lepiej widoczne w samej por贸wnywarce cenowej. Wp艂ywa to na zwi臋kszenie szans zdobycia potencjalnych klient贸w.聽

Jak dzia艂aj膮 por贸wnywarki cenowe?

Por贸wnywarki cenowe, tak jak ju偶 wspomnia艂em, gromadz膮 i systematyzuj膮 informacje o produktach, a nast臋pnie udost臋pniaj膮 je swoim u偶ytkownikom, gdy ci szukaj膮 okre艣lonych produkt贸w. Aby rozpocz膮膰 wsp贸艂prac臋 z por贸wnywarkami cen, nale偶y zintegrowa膰 sklep internetowy聽 z dan膮 por贸wnywark膮 cen. Najcz臋艣ciej wymaga to przygotowania odpowiedniego pliku, kt贸ry nazywamy feedem produktowym. Feed produktowy to po prostu plik, w kt贸rym znajduj膮 si臋 informacje o produktach – nazwie produktu, cenie, dost臋pno艣ci oraz odno艣nika url, czyli linku do Twojego produktu. Niekt贸re por贸wnywarki cenowe, mog膮 dodatkowo poprosi膰 ci臋 o inne informacje, takie jak kod producenta czy numer kodu kreskowego.聽

Przygotowanie odpowiedniego feedu produktowego to podstawa do wsp贸艂pracy z por贸wnywarkami cenowymi. Feed produktowy to plik, kt贸ry najcz臋艣ciej aktualizuje si臋 automatycznie, co sprawia 偶e Twoja oferta dost臋pna w por贸wnywarce cenowej jest stale aktualna. Feed produktowy mo偶na tak偶e przygotowa膰 r臋cznie, wymaga to jednak czasu, przy czym wi臋kszo艣膰 por贸wnywarek cen, akceptuje feedy produktowe, kt贸re aktualizowane s膮 automatycznie za pomoc膮 platformy sprzeda偶owej.

Generowanie feedu produktowego to dzia艂anie bardziej zaawansowane, cz臋sto wymaga wgrania odpowiedniej wtyczki do platformy sprzeda偶owej, z kt贸rej dany biznes korzysta. Rekomendujemy, aby generowaniem i przygotowaniem feedu dla Twojego biznesu zaj臋li si臋 specjali艣ci, kt贸rzy zadbaj膮 o to, aby proces integracji Twojego sklepu z por贸wnywarkami cen przebiega艂 sprawnie.聽

Przygotowanie oferty dla u偶ytkownika – czyli jak sta膰 si臋 bardziej atrakcyjnym dla potencjalnego klienta?

  • Przede wszystkim zadbaj o to, aby Twoja oferta posiada艂a dobrej jako艣ci zdj臋cia. Potencjalni klienci chc膮 zobaczy膰, jak wygl膮da produkt, kt贸ry zamierzaj膮 kupi膰. Je偶eli Twoja oferta nie posiada zdj臋膰 lub zdj臋cia te s膮 gorszej jako艣ci ni偶 konkurencji prawdopodobnie oddajesz cz臋艣膰 鈥渟przeda偶y鈥 innym sklepom internetowym;
  • Je偶eli tw贸j sklep internetowy umo偶liwia zakupy na raty, szybkie p艂atno艣ci oraz inne udogodnienia dla potencjalnych klient贸w, postaraj si臋, aby w Twojej ofercie znalaz艂a si臋 taka informacja. Dla wielu u偶ytkownik贸w por贸wnywarek cenowych dodatkowe udogodnienia stanowi膮 cz臋sto jeden z najwa偶niejszych element贸w, kt贸ry sk艂ada si臋 na ich decyzj臋 zakupow膮;
  • Wczytaj si臋 w mo偶liwo艣ci por贸wnywarki cenowej. Wiele z nich umo偶liwia dodawanie do oferty informacji zwi膮zanych z darmow膮 wysy艂k膮 czy czasem wysy艂ki. Je偶eli szybko realizujesz zam贸wienia lub oferujesz dodatkowe korzy艣ci, np. darmow膮 dostaw臋, Tw贸j biznes staje si臋 bardziej konkurencyjny;
  • Do艂膮cz do program贸w ochrony kupuj膮cych oraz zadbaj o pozytywne opinie. Mimo 偶e zaufanie do zakup贸w w internecie stale ro艣nie w艣r贸d polskich internaut贸w, to warto pami臋ta膰, 偶eby w ofercie zawrze膰 informacje o uczestniczeniu w programach ochronnych. Dodatkowo, dzi臋ki pozytywnym opiniom (na kt贸rej pracuj膮 Twoje produkty) budujesz zaufanie w艣r贸d potencjalnych klient贸w, a zatem zyskujesz nie tylko przewag膮 nad Twoj膮 konkurencj膮, ale tak偶e wi臋ksz膮 liczb臋 klient贸w.聽

Je偶eli zastanawiasz si臋 nad promocj膮 swojej oferty w por贸wnywarkach cenowych, nie wiesz od czego zacz膮膰 lub jaka wyszukiwarka cenowa b臋dzie najefektywniejsza dla Twojego biznesu: Kliknij tutaj i skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 Kub膮 Wojciechowskim. Przedstawi Ci, a nast臋pnie w porozumienie z Tob膮 wybierze najlepsze rozwi膮zanie dla Twojego biznesu.聽

Przedsi臋biorca, za艂o偶yciel i CEO kilkunastoosobowej agencji marketingowej InMarketing koncentruj膮cej si臋 na wspieraniu ma艂ych i 艣rednich firm w docieraniu do w艂a艣ciwych odbiorc贸w w Internecie. Z perspektywy strategicznej zaanga偶owany w obs艂ug臋 kilkudziesi臋ciu klient贸w. Szerokie do艣wiadczenie zawodowe zbiera艂 podczas pracy w firmie szkoleniowo-edukacyjnej Life Architect, gdzie stworzy艂 dzia艂 e-marketingu, odpowiada艂 ca艂o艣ciowo za sprzeda偶 Internetow膮, partnerstwa zewn臋trzne, negocjacje.

LEAVE A COMMENT