Jak wkroczy膰 w 2021 rok z Facebook Ads? Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogJak wkroczy膰 w 2021 rok z Facebook Ads?

Jak wkroczy膰 w 2021 rok z Facebook Ads?

Rok 2021 ju偶 si臋 rozpocz膮艂, dlatego przychodzimy do Ciebie z now膮 dawk膮 wiedzy. Z tego artyku艂u dowiesz si臋, jak skutecznie wykorzysta膰 mo偶liwo艣ci Facebook Ads i czy co艣 zmieni艂o si臋 w tej kwestii od zesz艂ego roku. Pami臋taj, nowy rok to okazja do zmian i wprowadzania dobrych nawyk贸w. Przedstawiamy testowane przez nas praktyki, kt贸re z pewno艣ci膮 pomog膮 wprowadzi膰 Twoje reklamy na w艂a艣ciwe tory. Przejd藕my do konkret贸w鈥

1. Znajomo艣膰 bran偶y i klienta

To chyba najbardziej oczywisty, ale te偶 cz臋sto pomijany lub bagatelizowany etap w rozpocz臋ciu pracy nad kampaniami Facebook Ads. Strategia i motyw dzia艂ania danej firmy i bran偶y jest rzecz膮 kluczow膮. Maj膮c odpowiedni膮 wiedz臋 na ten temat oraz 艣wiadomo艣膰 dzia艂ania, mo偶na w dalszej kolejno艣ci prze艂o偶y膰 to na cz臋艣膰 narz臋dziow膮 (kt贸r膮 w tym przypadku jest Facebook Ads).

Nie ma znaczenia czy robisz reklamy dla siebie, czy pracujesz dla klienta 鈥 strategia jest najwa偶niejsza. Zanim rozpoczniesz wsp贸艂prac臋 dok艂adnie, przeanalizuj i skonsultuj z klientem to, jak wygl膮da jego dzia艂alno艣膰 oraz jak dzia艂a bran偶a (nie przejmuj si臋, to klient powinien Ci臋 wdro偶y膰, nie musisz zna膰 ka偶dej bran偶y jak w艂asnej kieszeni). Pami臋taj, by dok艂adnie okre艣li膰 punkty styku klienta z firm膮, a nast臋pnie okre艣l kana艂y, przy pomocy kt贸rych do niego docierasz.

Na tym etapie mo偶na stwierdzi膰, czy Facebook Ads jest w og贸le odpowiednim narz臋dziem w艂a艣nie dla Ciebie. Cz臋sto okazuje si臋, 偶e lepiej skierowa膰 bud偶et w Google Ads lub LinkedIn Ads. Co wi臋cej, mo偶e si臋 okaza膰, najpierw lepiej jest poprawi膰 ruch organiczny i rozwin膮膰 Social Media. Warto skupi膰 si臋 na tym kroku, bo to pomo偶e Ci usprawni膰 wszelkie dzia艂ania, kt贸re s膮 zwi膮zane z tworzeniem i konfiguracj膮 reklam oraz unikn膮膰 podstawowych b艂臋d贸w.

2. Grupa docelowa

Postanowi艂em potraktowa膰 to jako osobny element strategii. Odpowiednie okre艣lenie, a w konsekwencji targetowanie danej grupy docelowej, jest jednym z najwa偶niejszych element贸w zar贸wno na poziomie strategii, jak i na poziomie projektowania kampanii reklamowej. Wykorzystaj wszelkie mo偶liwe informacje i narz臋dzia, by precyzyjnie wskaza膰 grup臋 docelow膮. Po艂贸偶 nacisk na grup臋 docelow膮 w rozmowie z klientem, a nast臋pnie postaraj si臋 przeku膰 wiedz臋 w dobrze odwzorowan膮 grup臋 odbiorc贸w w zestawie reklam.

Facebook Ads i grupa docelowa

Co pomo偶e Ci w doborze grupy odbiorc贸w?

  • Google Analytics – sprawd藕, kto obecnie kupuje produkty lub korzysta z Twoich us艂ug, postaraj si臋 okre艣li膰 wiek odbiorc贸w, 藕r贸d艂a ruchu itp.
  • Je艣li na Twojej stronie nie dzia艂a analityka, bo jest ona nowa i nie pod艂膮czy艂e艣 jeszcze konta Google Analytics, nie przejmuj si臋 tym. Zawsze mo偶esz sprawdzi膰 statystyki dotycz膮ce odbiorc贸w w social mediach. Dowiesz si臋 z nich, kto reaguje na posty, a tak偶e kto jest fanem.
  • Skorzystaj z Facebook Audience Insights – na temat tego narz臋dzia m贸g艂by powsta膰 osobny artyku艂, ale pami臋taj, 偶e s艂u偶y ono do analizy Twoich klient贸w/fan贸w.

3. Optymalna struktura konta reklamowego

Znasz ju偶 swojego klienta, wiesz te偶, kto korzysta z jego us艂ug lub produkt贸w. Pozna艂e艣 tak偶e cele, jakie b臋d膮 realizowane i do kt贸rych b臋dziesz d膮偶y艂. Cele to bardzo wa偶ny wyznacznik budowania optymalnej struktury konta reklamowego. W mened偶erze reklam istnieje wiele cel贸w, kt贸re mo偶na wybra膰. Warto jednak skupi膰 si臋 na kilku i odpowiednio je kontrolowa膰. Najcz臋艣ciej wykorzystywane to z pewno艣ci膮 鈥瀝uch鈥, 鈥瀦asi臋g鈥, 鈥瀔onwersje鈥 i 鈥瀉ktywno艣膰鈥, a tak偶e, w przypadku e-commerce, 鈥瀞przeda偶 z katalogu鈥.

Ci臋偶ko stwierdzi膰, kt贸ry cel jest najlepszy, a kt贸ry najgorszy, bo jak mawiaj膮 marketingowcy 鈥 to zale偶y. Dlatego bardzo wa偶na jest optymalna struktura konta reklamowego. To w艂a艣nie odpowiednie przygotowanie i poznanie strategii pozwoli Ci okre艣li膰, co dok艂adnie chcesz osi膮gn膮膰. Nie b臋dzie wi臋c problemu w doborze cel贸w. Dobrym nawykiem jest tworzenie kilku kampanii, z r贸偶nymi celami, tak by nast臋pnie je optymalizowa膰.  Ale o tym dowiesz si臋 wi臋cej w dalszej cz臋艣ci artyku艂u.

4. Optymalizuj, ale nie przesadzaj

Zapewne wiesz, 偶e Facebook Ads korzysta z system贸w ucz膮cych si臋, kt贸re pomagaj膮 wyci膮gn膮膰 maksymalne korzy艣ci z Twoich kampanii. Jak wspom贸c ten system, a raczej nie sprawi膰, 偶e proces uczenia zostanie przerwany? Sp贸jrzmy na gotowe odpowiedzi:

Staraj si臋 u偶ywa膰 bud偶et贸w dziennych. Dlaczego? Ustawiaj膮c bud偶et ca艂kowity jednocze艣nie ustalasz harmonogram wy艣wietlania reklam na okre艣lony czas, np. tydzie艅 czy miesi膮c. Po zako艅czeniu kampanii wyci膮gasz wnioski, analizujesz kampanie i wyrabiasz sobie opini臋 na temat wynik贸w. Je艣li uznasz, 偶e kampania si臋 sprawdzi艂a, to prawdopodobnie b臋dziesz chcia艂 j膮 kontynuowa膰. Niestety bud偶et ca艂kowity rz膮dzi si臋 swoimi prawami. Zwi臋kszaj膮c bud偶et lub uruchamiaj膮c kampani臋 od nowa powodujesz, 偶e kampania na nowo wchodzi w proces uczenia si臋. Dla por贸wnania, ustalaj膮c bud偶et dzienny taki efekt nie wyst臋puje, poniewa偶 kampania mo偶e, ale nie musi, by膰 ustalona z dat膮 ko艅cow膮.

  • Uwa偶aj z edycj膮 grupy docelowej. Testuj nowe grupy odbiorc贸w, ale powielaj kampanie. Pami臋taj, 偶e zmiana w grupie odbiorc贸w powoduje wkroczenie kampanii w proces nauczania od nowa.
  • Testuj umiejscowienia, ale podobnie jak w przypadku edycji grup odbiorc贸w, nie r贸b tego zbyt cz臋sto. Zmiana umiejscowienia reklamy, dodanie nowego zestawu reklam (je艣li ustawiony jest bud偶et na poziomie optymalizacji kampanii) lub zmiana kreacji powoduje rozpocz臋cie procesu nauczania od nowa.
  • Upewnij si臋, 偶e przestrzegasz powy偶szych zasad, a na pewno Facebook Ads b臋dzie Ci za to wdzi臋czny. Proces nauczania jest bardzo wa偶ny, wspomaga dzia艂ania na koncie i dba o ich efektywno艣膰. Nie chcesz rozpoczyna膰 tego procesu od nowa, a optymalizowa膰 i rozwija膰.

5. Testuj i utrzymuj dobrze dzia艂aj膮ce kampanie

W poprzednim punkcie wskaza艂em, 偶e testowanie to g艂贸wnie etap pocz膮tkowy funkcjonowania reklam. Ka偶de p贸藕niejsze zmiany mog膮 wp艂ywa膰 pozytywnie, ale te偶 negatywnie (w przypadku procesu uczenia si臋). Warto testowa膰 nowe kreacje (zmienia膰 copy, grafiki), grupy odbiorc贸w, umiejscowienia i wszelkie detale w kampaniach, ale trzeba robi膰 to z g艂ow膮. Gdy dana wersja kampanii si臋 sprawdza i daje satysfakcjonuj膮ce wyniki, to nale偶y pozwoli膰 Facebookowi j膮 optymalizowa膰. Warto zostawi膰 wtedy 2/3 zestawy reklam i usprawni膰 proces uczenia si臋, dzi臋ki szybszej dystrybucji bud偶etu pomi臋dzy zestawami i kreacjami.

6. Kontroluj

Jeste艣 zaskoczony? Tak my艣la艂em, bo to przecie偶 oczywiste, 偶e trzeba kontrolowa膰 dzia艂ania w Facebook Ads. Po pierwsze bez tego optymalizacja i testy nie maj膮 sensu. Po drugie Mened偶er reklam potrafi p艂ata膰 r贸偶ne figle. Dlatego sprawdzaj swoje kampanie i konta jak najcz臋艣ciej (zaleca si臋 przegl膮da膰 kampanie raz na dwa dni, a najlepiej codziennie). Zdarza si臋, 偶e kampania przestaje dzia艂a膰 przez problemy z p艂atno艣ciami. Bywa te偶, 偶e kampania, kt贸ra funkcjonuje od miesi膮ca, nagle zostaje odrzucona i wymaga weryfikacji copy lub grafiki (je艣li s膮 one niezgodne ze standardami Facebooka). Nie chcesz chyba traci膰 cennego czasu, w kt贸rym m贸g艂by艣 sprzedawa膰 produkty lub reklamowa膰 swoje us艂ugi?

Facebook Ads w 2021 roku – podsumowanie

Na sukces kampanii w Facebook Ads sk艂ada si臋 wiele czynnik贸w. Trzeba znale藕膰 z艂oty 艣rodek, kt贸ry w zale偶no艣ci od klienta b臋dzie gdzie indziej. Wskazane przeze mnie porady s膮 stosowane na co dzie艅 przez wielu specjalist贸w Facebook Ads, tak偶e przeze mnie. Staraj si臋 je konsekwentnie wdra偶a膰, a rok 2021 w Mened偶erze reklam nie powinien Ci臋 niczym zaskoczy膰. Czy co艣 zmieni艂o si臋 w stosunku do poprzedniego roku? Jak wida膰 鈥 niewiele, poniewa偶 wskazane przeze mnie dzia艂ania s膮 sprawdzone i u偶ywane od dawna. Ci膮g艂a optymalizacja i kontrola jest kluczem do sukcesu. Je艣li masz jakie艣 pytania, to 艣mia艂o si臋 si臋 z nami skontaktuj – postaramy si臋 na nie odpowiedzie膰. Do nast臋pnego razu!

Wojtu艣 鈥 szczeg贸lnym zainteresowaniem darzy Facebook Ads, ale zawsze ch臋tnie wspiera inne dzia艂ania zespo艂u. Po prostu lubi si臋 anga偶owa膰. Typ perfekcjonisty, wyznaje zasad臋 鈥 je艣li co艣 robisz, zr贸b to lepiej ni偶 mo偶esz. Zawsze d膮偶y do wyznaczonego celu, a s艂owo pora偶ka wyrzuci艂 ze swojego s艂ownika. Prywatnie p艂ywak i entuzjasta wszelkiej aktywno艣ci fizycznej. Chodzi na r臋kach, gra w pi艂k臋, podnosi ci臋偶ary. Z drugiej strony bardzo wra偶liwy na pi臋kno muzyki 鈥 gra na gitarze, ukulele oraz harmonijce ustnej. Na fortepianie nie gra, ale sam d藕wi臋k tego instrumentu wyciska 艂zy z jego oczu. Realizuje si臋 w rysunku, uwielbia portrety rysowane o艂贸wkiem. 呕eby nie by艂o zbyt smutno to dla relaksu uk艂ada kostk臋 rubika鈥 z zamkni臋tymi oczami.

LEAVE A COMMENT