inbound marketing note. Inmarketing-min

Inbound Marketing — strategia, jak przyciągnąć klientów

Inbound Marketing to strategia, która na celu ma umożliwienie odbiorcom samodzielnego uzyskania informacji na temat nadawcy przekazu marketingowego.W skrócie Inbound Marketing polega na przyciągnięciu klientów bez naszego bezpośredniego udziału.

Wiele firm wykorzystuje obecnie agresywne działania Outboundingowe (wyskakujące okienka reklamowe, e-mail marketing czy cold calling), które przeważnie doprowadzają do sytuacji, w której klient czuje się osaczony. Konsumenci stają się jednak coraz bardziej świadomi i stawiają coraz większe wymagania przed markami i firmami — nawet tymi małymi i lokalnymi. Warto zatem poznać Inbound Marketing i spróbować go wykorzystać, gdyż wiele marek na świecie z powodzeniem stosuje tę metodę reklamy.

projektowanie strategii inbound marketing. Inmarketing

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing jest rodzajem strategii marketingowej. To marketing przychodzący polegający na tym, iż to klienci samodzielnie mają odnajdywać nas w sieci — bez działań wychodzących z naszej strony. Polega na przyciąganiu odbiorców oraz pozyskiwaniu klientów poprzez bycie zauważonym w Internecie.

Pod tym stwierdzeniem kryje się tworzenie contentu i publikowanie go w różnych miejscach. W myśl tej zasady to klient szukający danej marki czy treści, natrafiając na naszą witrynę, przechodzi na nią samodzielnie. Inbound Marketing jest zatem połączeniem publikowania wartościowych treści oraz bycia jak najbardziej widocznym w internecie.

Sam Inbound Marketing nie jest szeroko i często wykorzystywany, gdyż w dalszym ciągu wiele marek stawia na tradycyjną – nachalną i bazująca na “ilości, a nie jakości” reklamę. Obecnie trend ten jednak się zmienia, gdyż konsumenci, potencjalni klienci, odbiorcy mają dużo wyższe wymagania odnośnie jakości treści, czy np. braku nachalności. Ten rodzaj marketingu, możemy wykonywać samodzielnie na mniejszą skalę, opracowując treści i tworząc np. odpowiednie profile w mediach społecznościowych lub też zlecać działania agencjom marketingowym. 

Inbound Marketing to różne działania, które pomogą nam zaistnieć w sieci i przyciągnąć wiele osób do naszej marki.

przyciąganie klientów magnesem. Inmarketing

Inbound Marketing i korzyści

Pierwszą z nich jest łatwość jego wdrożenia. Dla wielu typów contentu oraz form publikowania go możemy wykonywać Inbound Marketing samodzielnie, nawet przy ograniczonych środkach. Jest zatem przeznaczony dla wielu osób niezależnie od budżetu, branży czy oferty. Inbound Marketing jest pozytywnie odbierany przez klienta, a nawiązane kontakty sprzedażowe są wysokiej jakości, gdyż odbiorca ceni naszą firmę i ufa jej, o co coraz trudniej w dzisiejszym świecie.

Bądź obecny w social mediach, stwórz witrynę i publikuj w sieci!

Znacząca część osób szukających produktów lub firm w danej kategorii zaczyna poszukiwania w Google. Pierwszym krokiem do skutecznego tworzenia Inbound Marketingu jest bycie obecnym w sieci. Dzięki temu wiele osób może nas zauważyć, zapamiętać, a później ponownie wyszukiwać. Z pewnością powinniśmy rozpocząć realizację tej strategii od stworzenia witryny www, na której możemy umieszczać tworzone przez nas treści. Swoją stronę internetową możemy również pozycjonować, czyli dostosowywać do standardów wyszukiwarki Google, co w konsekwencji może przełożyć się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na daną frazę. 

Wiele osób obecnych jest również w social mediach. Powinniśmy zatem stworzyć profile, regularnie na nich publikować i angażować swoich odbiorców. Jest to miejsce na przedstawienie informacji o marce, produkcie oraz zamieszczanie ciekawego contentnu.

Inbound Marketing to w dużej mierze również content marketing, dlatego warto tworzyć przydatne i interesujące treści. Możemy publikować je np. w formie artykułów sponsorowanych. Są to teksty tematyczne z przydatną wiedzą branżową, ale zawierające naszą subtelną reklamę czy link do naszej witryny. Są one publikowane na tematycznych portalach internetowych, gdzie po przeczytaniu ich klienci żądni dalszych informacji przechodzą na naszą stronę www. Nie możemy też zapomnieć np. o marketingu szeptanym i publikowaniu informacji o marce np. na forach tematycznych.

 

składowe content marketingu. Inmarketing

Skorzystaj ze sprawdzonych i oryginalnych treści!

Jeśli wiemy już, gdzie warto być obecnym, powinniśmy również skupić się na tym, jakie treści mamy prezentować. Warto podzielić je na dwie części — te tradycyjne oraz te nieco bardziej oryginalne, które dopiero podbijają nasz rynek.

Do podstawowych form contentu będziemy mogli zaliczyć wpisy blogowe, teksty tematyczne i cały content publikowany na naszej stronie. Możemy również na naszym firmowym blogu czy w social mediach publikować raporty, infografiki czy statystyki, które będą pomocne wielu osobom — np. na tematy branżowe. Do kolejnych form treści należą poradniki, e-booki, tutoriale czy instrukcje.

Bardziej oryginalnymi treściami z pewnością będą materiały video, nagrania audio czy coraz bardziej popularne transmisje na żywo lub podcasty. Jeśli chcemy iść z duchem czasu, powinniśmy też zwrócić uwagę na webinaria czy wirtualne spotkania ze swoimi odbiorcami. Dzięki temu wiele osób zainteresuje się naszymi treściami, a w konsekwencji naszą marką.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem są materiały 360 stopni. To materiały w stylu Google Street View umożliwiające stworzenie wirtualnego spaceru po firmie czy opublikowanie wirtualnego zdjęcia, po którym możemy się dowolnie rozglądać. Jeśli będziemy publikować takie materiały, wiele osób z pewnością zwróci uwagę na nasz profil w sieci.

Viral marketing — czyli połowa sukcesu

Inbound Marketing opiera się w dużej mierze na viral marketingu, czyli na wirusowym rozprzestrzenianiu się treści. O tym kiedy warto stosować viral marketing pisaliśmy w osobnym artykule.

Jako że mamy być zauważeni w sieci, warto aby nasze treści podbijały Internet i docierały przez to do coraz większej liczby internautów. Aby tak się stało, możemy publikować treści typowo viralowe, czyli np. memy lub intrygujące filmiki, które będą udostępniane. Druga opcja to publikacje przydatnych i pomocnych dla wielu osób materiałów. Dzięki temu użytkownicy po przeczytaniu np. autorskiego zestawienia czy poradnika będą go rozpowszechniać i polecać swoim znajomym, czy współpracownikom.

Kuba to pozytywny i pełen energii przedstawiciel InMarketingowego frontu. To z nim rozpoczniesz długofalową i owocną współpracę. Kuba zawodowo odpowiedzialny jest także za spotkania z klientami, analizowanie działań klientów i ich konkurencji oraz e-mail marketing. Poza pracą uwielbia gotować, rozwijać swoją wiedzą z dziedziny marketingu i sprzedaży oraz biegać. W życiu prywatnym i zawodowym kładzie duży nacisk na współpracę i realizację wspólnych celów

ZOSTAW KOMENTARZ